Behöver två små sängbord som jag tänkte hänga upp på väggen, hade tänkt att kanske bygga ett själv
då jag inte hittar ett som passar mina mått.

Jag tror att jag skulle kunna snickra ihop det själv om det enbart vore en hylla men nu skulle jag vilja ha en låda också och då blir det lite svårare, speciellt om man vill ha på en "ikea liknande" skena som är lätt att stänga och öppna.

Har letat lite efter "gör det själv" ritningar men inte hittat någon sängbord med låda, någon som har någon bra länk eller någon som har kan skissa upp nåt om jag fixar mått o så?

Mvh
Kalle
 
Köp Ikeas och innan monteringen, såga (förkorta) toppen, botten och backstycket.
Lådan går att anpassas. Fronten får du såga båda sidor för att få de lika.
Det sågade kan fixas till med kantband till bänkskivor som kan köpas ex.v. på Hornbach.
Kostar inte mycket. Limmas fast med strykjärn.
 
hmm, hittade inte direkt nåt jag gillade på ikea, får kolla lite igen då, tror jag förstår hur du menar men låter som man princip sågar itu det mesta, vore väl enklare att göra nåt från scratch om man har en ritning istället, men det verkar vara svårt att hitta
 
S
Karl Sewon skrev:
hmm, hittade inte direkt nåt jag gillade på ikea, får kolla lite igen då, tror jag förstår hur du menar men låter som man princip sågar itu det mesta, vore väl enklare att göra nåt från scratch om man har en ritning istället, men det verkar vara svårt att hitta
roligast blir ju om designar helt själv. låddetaljer(beslag å lådskena) finns ju å köpa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.