Kan man i Älvsbyhusen välja att få en hel bänkskiva med tex 2små diskhoar istället för den groteska lägenhets diskbänken dom har i katalogen? Den ser ju ut att vara hämtad direkt från 80 talet... :(

Ingen som har en komplett tillvals lista från älvsbyhus att dela med sig av?

//Daniel
 
Hej, vi har precis gjort våra tillval och det går inte att byta diskbänk, dock lyckades vi få hel osågad bänkskiva till egeninhandlad spishäll. Har precis satt ett kors i taket!

Diskbänken är ganska enkel att byta själv i efterhand.

Hejs Stefan å Jenny
 
aj fan, det var ju synd:( Visst är väl bänken lätt att byta, men man vill ju ha samma bänkskiva där den suttit som i resten av köket... Man kanske kan få köpa en liten bit extra utav älvsbyhus...
tack..Daniel
 
Deo skrev:
aj fan, det var ju synd:( Visst är väl bänken lätt att byta, men man vill ju ha samma bänkskiva där den suttit som i resten av köket... Man kanske kan få köpa en liten bit extra utav älvsbyhus...
tack..Daniel
Kan du kanske få, men tänk då på att du istället får en både ful och opraktisk skarv mitt på arbetsytan mellan disk och spis iom. att standarddiskbänken är 180 cm, inte så roligt kanske :-/
Isf. bör du försöka köpa en bit som räcker ända bort till spisen, om inte du också ska ha infälld spishäll.

//Christina.
 
jo, det har du nog rätt i... Och då kan man ju lika gärna köpa helt nya bänkskivor och få precis dom man vill ha... Undrar om man kan få köket utan diskbänk och bänkskiva?

Tack
Daniel
 
Du kan välja bort både diskbänk och bänkskiva, du kan välja bort vad du vill. (man kan det i alla fall på vårt kontor i Skåne). Vi ska välja bort golv, tak (vi ska ha träpanel), badrumskommod, dörrar samt ta bort dörrkarmar. Gillar inte det plastiga vita...Vi får ändå ett billigare hus jämförelsevis.  :)
 
Jaså ;D Låter lovande! Vilket kontor har ni? Vi har kontoret i Helsingborg.... Skall ta kontakt med dom och kolla lite tänkte jag. Vet du om man kan få badrummet utan porslinet också?
//Daniel
 
Vi har också kontoret i Helsingborg. De är helt OK att ha att göra med.

Man kan, om man vill, flytta porslinet i badrummet från nedervåningen och ställa på öv. Du vet att man kan få badrummet kaklat och klinkat också? Du kan välja kakel och klinkers i Ödåkra butiken (vad den nu heter) så fixar en hantverkare det via Ä-hus.

Ett råd: var på dem ang olika tillval, de berättar av någon anledning inte om dem om du inte frågar...
 
Kanonbra ju! Jag hade faktiskt tänkt fråga ang just det:) Man vill ju liksom att allt skall bli perfekt redan från början:) Vad kostar det på ett ungefär att få badrummet kaklat?

Att dom är snåla med att visa tillvalslistan har vi listat ut, vi fick nästan dra ur dom vilka köksluckor vi kunde välja... Om jag sedan har fattat det rätt så får man betala allting efter det att man skickat in låneansökningarna kontant? Lite synd faktiskt, då man kanske skulle vilja ha mer saker i "paketet" redan från början så att säga.

//Daniel
 
Till oss sa de att det kostar ca 50 000 sek att få badrummet kaklat och klinkat, då är det avdraget för våtrumstapeter och plastmatta.

Man kan ju få inbyggnadsugn och allt möjligt i köket, fast inte någon annan diskbänk en den traditionella, tyvärr. Du kan ju välja till extra fönster i köket också...Samt större fönster i vardagsrummet.

Dessa saker har jag listat ut på genvägar och inte via försäljarna, sen har vi ringt och kollat med dem om det stämt. Slött, tycker jag... :(
 
Jag kan bara hålla med om att det gäller att ligga på ordentligt vad gäller tillval. Vi fick reda på en hel del genom montörerna, säljaren var helt hopplös när det gällde tillvalen. Vi har byggt enplanshus och satt in en lucka och stege i hallen för att komma åt vindsutrymmet. Det tillvalet fanns inte enligt säljaren men var inget problem enligt montörerna.... Vi har också nu i efterhand insett att det fanns ännu fler tillval som vi skulle tjatat om....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.