Hej. Har ett aggregat som har börjat visa Tilluftfläkt fel för andra gången.

Förra gången gick jag igenom återförsäljaren och fick mig en ny tilluftfläkt skickad till mig från Swegon.

Nu har alltså samma felmeddelande poppat upp igen och jag har kontaktat en gång till.

Har någon varit med om något liknande?

En sak är säkert och det är väl att det inte är något fel på tilluftfläkten utan något annat? 2 trasiga fläktar är ju helt osannolikt.
 
Redigerat:
Kolla så att tryckgivare och flödesgivare för TF sitter korrekt monterade. Har du löst problemet?
Återkoppla annars så kan jag försöka guide dig lite mer.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
F fluffe97 skrev:
Kolla så att tryckgivare och flödesgivare för TF sitter korrekt monterade. Har du löst problemet?
Återkoppla annars så kan jag försöka guide dig lite mer.
Ska kolla det om problemet uppstår igen. Tack! Uppdaterar här isåfall.
Sedan jag startade om så har inte felet kommit tillbaka.

Vill minnas att jag ändrade lite i inställningar denna gång men det ska inte påverka? Testade ex att ta bort sommarläget. Sen tryckte jag igång forceing någon gång. Men sånt ska ju inte påverka egentligen?
 
J jajgert skrev:
Ska kolla det om problemet uppstår igen. Tack! Uppdaterar här isåfall.
Sedan jag startade om så har inte felet kommit tillbaka.

Vill minnas att jag ändrade lite i inställningar denna gång men det ska inte påverka? Testade ex att ta bort sommarläget. Sen tryckte jag igång forceing någon gång. Men sånt ska ju inte påverka egentligen?
Nej det skall inte påverka. Vet att vissa aggregat, exempelvis några från Systemair, har att när man ändrar fläktstyrningen, exempelvis från flödestyrt till tryckstyrt så behöver man ändra min/max gräns på trycket för annars stänger fläkten av sig när de inte nått nått börvärdet, och då har larm som ditt kommit.. men tror inte de skall vara något sånt på ditt aggregat. Men som sagt, hör av dig om de återkommer, /fluffe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.