Hejsan alla !
God Fortsättning. Som på bifogat biden, vår nyköpta hus var byggt som garage från början och förra ägaren förhöjde den med 30 cm höjda lecablock. I Innerväg såg vi att förra ägaren använde cellplast att isolera lecan men vissa ställe det känns extra kallt och lite blåsigt. Vi är säker att vissa ställe det finna ingen cellplast. Så nu vi behöver rad om hur ska vi isolera utvändigt så huset blir varmare ? Vi letar en tunn, ekonomiskt och snabbt lösning för isolering utvändigt.

Är det I-element är det enda sättet att isolere det ? Vart kan vi hitta en tunn tillläggisolering ? Om vi använder I-element ska vi limma fast med befintliga grund ?

Vi såg reklam för speciella färg som tätar sådana grund utifrån ? Har ni erfarenhet ?

Tackar så mycket.
 
  • Husgrund med synliga lecablock som tidigare höjts och delvis isolerade med cellplast.
Är det tomrum bakom lekablocken?
Ifall det är detta så hade jag nog testat att borra ett hål in i tomrummet stoppa in en titthåls kamera ände hur det ser ut sedan om man kunde spruta in fogskumm.
Kommer nog ej bli snyggt å sätta upp en isolerskiva på grunden utan att det ser skolåda ut.

ni kanske kan låna en värmekamera så ser ni vart det är kallras, på bilden då är det blå där kallras blir. Är det liten skillnad mellan ok och kallt Så kanske det ej ens är idé att isolera,

men tanke från mig
 
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
wrang wrang skrev:
Är det tomrum bakom lekablocken?
Ifall det är detta så hade jag nog testat att borra ett hål in i tomrummet stoppa in en titthåls kamera ände hur det ser ut sedan om man kunde spruta in fogskumm.
Kommer nog ej bli snyggt å sätta upp en isolerskiva på grunden utan att det ser skolåda ut.

ni kanske kan låna en värmekamera så ser ni vart det är kallras, på bilden då är det blå där kallras blir. Är det liten skillnad mellan ok och kallt Så kanske det ej ens är idé att isolera,

men tanke från mig
Hejsan. Det är ingen tomrum. Solid leca. Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.