Hej,

Vårt badrum är omgjort i början av nittiotalet. Runt badkaret hade man monterat trälister och klätt med våtrumstapet, men för ett tag sedan fick jag lov att riva dessa eftersom de hade angripits av mögel på grund av en dålig silikonfog. Dessvärre fick jag med delar av väggtapeten i samma veva, så nu blottas gipset på några ställen - precis ovanför badkarskanten.

Vi är inte redo att renovera badrummet ännu, utan tänkte vänta ett par år. Går det att tillfälligt skydda väggen på något sätt, så att vi slipper fuktskador? Smeta på Aquatät?

Vi har ett annat badrum med dusch, så vi har försökt undvika att använda badkaret. De gånger vi trots allt badat har vi varit väldigt försiktiga och om det blivit blött där mattan är trasig har vi torkat upp det direkt. Dock har vi ju inte haft någon ångspärr. Bör jag låta det stå någon vecka innan jag kletar på eventuell Aquatät, så att det får lufta, eller verkar det onödigt?

Tacksam för svar

20130423_211438.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade målat med våtrumsfärg, dvs först våtrumsgrund och sedan våtrums-täckfärg. Måla hela väggen när du ändå är i farten så får du en fin fräsch vägg ;) Färgen kommer ju ändå inte i hur små burkar som helst ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.