I vårt 40-talshus så ligger badrummet inknött på övervåningen in i taklutet. ståhöjd i ca 1/4 av rummet. på golvet är nåt gammalt mög som legat där i säkert 40 år. gjutjärnsbrunnen är i riktigt dåligt skick. på detta stod ett badkar. tanken är att vi ska bygga en kupa där nästa år. golvbrunnen ska bytas så golvet i delen då vi håller på att byta avloppet i huset redan. nut ill mina frågor:

1. hur gör jag smidigast för att göra en tillfällig lösning av badrummet så vi kan använda det? gips på golv/väggar med plastmatta i den delen (vet att försäkringsbolaget inte gillar det men som sagt tillfällig lösning)? vill ha dit badkaret igen då vi har en tvååring och en till liten fis på g nu i oktober.

2. nån som vet nån som kan göra en ritning på kupan i ängelholms- helsingborgstrakten som jag kan söka bygglov med + bygga efter... kupan kommer ligga över fyra takstolar... har en kupa åt andra håller redan. har byggarkompisar som kan hjälpa till sedan.
 
Allt beror ju på hur man beter sig i badrummet, som tex. vårat badrum på övervåningen, där är det badkar, kakel på maosnit som är vävsatt och målad.
Det är inga problem men man ska vara lite försiktig när man badar :)
 
som sagt har jag en tvååring och en till på g. det är för dessa småglöttar som jag vill ha badkaret. barn stänker en del så jag vill ha en hyffsat säker lösning. såg det fanns färdigfrästa skivor att lägga under karet och sen kan man väl sätta plastmatta en dm upp på väggen. plastmatta på väggarna är välla inte helt dumt heller? klack till resten av rummet så borde det väl vara ok?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.