Hej på er,
Jag har bestämt för mig att jag läst någonstans om reglar som går att spänna upp mellan tak och golv för att på sådant sätt kunan bygga ett rum utan att göra sönder golv och tak med fastskruvade reglar. Efter några år när man vill ta bort rummet igen så går det enkelt genom att man då demonterar väggarna och snäpper loss reglarna.

Är detta ett koncept som någon känner igen och kan tipsa mig om var man kan läsa mer om? Typ leverantörs hemsida. Är det någon som byggt med denna teknik och kan beräta om erfarenheter?

Tack
Stefan
 
Har man bara tak och golv som tål tryck så är det väll bara att bygga med reglar som är lite för långa så man måste pressa dem på plats mellan tak och golv regel. Kan man sedan sätta iaf en sida mot en vägg så kan man ju skruva den regeln i väggen. Gissar att det borde vara lättast att klämma fast träregel då den känns stabilare innan gips är på plats.

Bodde förövrigt i en lägenhet för en massa år sedan där nästan alla väggar gick att flytta genom att de va pressade mellan tak och golv med skruv upp mot taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.