Nu ska badrummet renoveras och toaletten kommer att försvinna för oss i säkert någon vecka... och nog kan det kanske funka med potta, men finns det smidigare lösningar? Torrdass inomhus?? Vill inte ha en baja-maja på garageuppfarten... *ler*

Tack för alla sorters tips!
 
Jag har i liknande situation ställt tillbaka toan på röret vid behov. Sedan haft en hink vatten att fylla i vattentankne på toan och spolat.

Det funkar iofs inte efter vissa av byggmomenten, typ tätskiktet inte torkat osv.
 
Om du tror att det blir 1 vecka så får du nog räkna med 3 veckor, Iallafall om man är tidsoptimist som jag är. ;)
 
smacrazy skrev:
Nu ska badrummet renoveras och toaletten kommer att försvinna för oss i säkert någon vecka... och nog kan det kanske funka med potta, men finns det smidigare lösningar? Torrdass inomhus?? Vill inte ha en baja-maja på garageuppfarten... *ler*

Tack för alla sorters tips!
Husvagns toalett typ ...Har använts ibland vid stambyten då vi har en toalett och dusch bod på gatan och husvagns toalett för folk som är gamla och omobila....
 
Just nu spolas det med hink vatten, men vet fortfarande inte hur det funkar sen, när man inte längre har tillgång till röret, när golvet är väck och allt ska rivas upp... men en husvagnstoalett hade ju varit ett bra alternativ... fast vi har ingen husvagn... nöden har ingen lag... torrströ börjar jag luta åt och tömning på komposten i smyg varje dag... eller?
 
När golvet är borta så borde du kunna fixa en provisorisk skiva att ställa toan på. och om du skall flytta röret så bör du kunna fixa det ganska snabbt, i alla fall provisoriskt. Om det inte är några alltför komplicerade genomföringar genom bjälkar eller så, så borde du kunna ha ett nytt plaströr på plats inom någon timme efter att du knackat bort det gamla.
 
Golvvärmeslingor på plats, men inget spackel och därmed inte tillgång till den nya rördragningen... men så fort klinkersen är lagd antar jag att de kan ställa dit stolen igen...? Kissat i hink har vi gjort... väligt bra gödslingsmedel sägs det... *ler*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.