Hej!
Nybygga fönster och huset ska till våren/sommarn tilläggsisoleras och putsas hela huset och då kommer det putsas smygar mot dom nya fönstren.

min fundering är hur jag billigt och enkelt kan göra en provisorisk tätning runt för att undvika att regnet tränger in. Vill inte göra hål o fästa något i fönstren för putssmygen kommer inte gå in så långt på aluminiumet. Ska man slå på något foder eller något så behövs någon smyg för dom ligger inte helt jämnt med gamla fasaden eftersom den inte va så rak.

den enda idén jag har är att köra klyven o göra någon form av klackfoder och sen skruva fodret genom putsen o in i trät bakom men hade hoppats på något snabbare….
Tack för tips!
 
  • Nytt fönster i äldre fasad, ojämnt med fasaden, i behov av provisorisk tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah smart! :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Uppdaterade med en länk, men har för mig jag köpte någon orange hos min handlare tidigare.
 
Perfekt tack :) hur funkar den när man drar bort den? De lär fastna en del kvar va?:)
 
addebaddeman addebaddeman skrev:
Perfekt tack :) hur funkar den när man drar bort den? De lär fastna en del kvar va?:)
Blir rester.
Använde ipa eller mek.
Mek är starkt så måste vara försiktig o prova på en mindre yta först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.