Vi ska bygga ut huset genom att bryta taket på mitten av huset mot söderläge. Vi har ett gammalt hus från 1700-talet. Syftet är att få ett till sovrum på övervåningen. Nere blir det då en större hall. Nu till mitt dilemma. När vi bygger ut hallen nere så vill jag absolut ha garderober där, dem har man ju alltid brist på. Då är det ju ingen idé att ha fönster på sidorna av utbyggnaden eftersom det ska stå garderober där och då blir det inte snyggt att titta in i baksidan på dem. Jag är rädd att detta kommer se fult ut, att det blir kartong-varning på utbyggnaden. Är det någon som har någon idé om hur man skulle kunna göra det finare? Ska man sätta en bröstlist där eller ska man sätt in fönster ändå och sätta på någon fin film på fönstret så man inte ser baksidan på garderoberna? Bredvid varsin sida om dörren blir det i alla fall smala fönster :). Tacksam för idéer och gärna bilder. Tack för er hjälp!
 
Lägg upp några bilder på huset så kommer du få både snabbare och bättre svar.
 
Jag har satt en svartmålad skiva bakom ett fönster i pannrummet. På längre avstånd en 2m så kan man inte se att det är en skiva för fönstret.
Då slipper man se acktanken, men husets symmetri förblir obruten.
På dagen så upplevs ju de flesta fönster som svarta eftersom det i regel är betydligt ljusare ute än inne ändå
 
Redigerat:
Går det inte att ha förvaringen längre in i hallen och ha mer av entré i utbyggnaden?

Vore bra med en ritning så att man kan se lite mått och proportioner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.