Har stuga i Siljans regionen. trevligt hus som vi har lyft vad det gäller bekvämlighet ( el, vatten, avlopp, värme) men i övrigt orört...
Men dagens compact badrum ligger i den lilla skrubb som dessa gamla hus har under trappan till övervåningen. Att säga att det är compact är nästan en överdrift av storleken.
Nu ska vi bygga ett badrum med , grov entre ohch som även ger att sovrum på övervåningen.

Lång inledning på min fråga. Golvýtan blir 18-18 kvm och jag är vinglig i om vi ska gjuta platta el fortsätta med torpargrund som vi har i dag.
Sedan ett år har vi en väl fungerande avfuktningsanläggning i den befintliga grunden och som tillåter att vi kopplar på denna nya tillbyggnad om vi väljer torpargrund.

Vad tycker ni kloka och erfarna byggare här ute ?
// göran
 
Om du redan har en fungerande torpargrund så skulle jag fortsätta och helt enkelt förlänga denna. Att ha en gjuten platta intill kan ställa till med mycket extrajobb I anslutningen till bef. grund.
Sedan beror det ju på vilken mark du har, vilken grund som är enklast att utföra.
Om du skall ha ingjuten golvvärme I kombo med klinker kan det vara enklast med gjuten platta.
Om du ha plastmatta (enklast med torpargrund).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.