Har en liten sommarstuga som skulle behöva bli större.
Fick kontakt med en som har två stycken baracker...manskapsbodar...sådana dom travar uppepå varandra på byggen, och han var tvungen att bli av med dom snabbt under våren.

Han hade haft planer på att ställa upp dom i sin kommun och ha som förråd, men fick inte lov av den delen i Sthlm att göra det, det va för liten tomt, någon granne ville inte skriva på, och en annan granne
gilla det inte heller..suck

Så han hade dom stående i ett industriområde, men nu till kommande vår ska det byggas där, så han blev av med sin "bodparkering"
Har kollat på dom, dom är jättefina, och blir satan så billiga 10.000:- för båda.

Min stuga står på en kulle på tomten, och dessa tänkte jag ställa i 45 grader ut från befintligt hus.
Men jag skulle vilja ha garage under bodarna, ca 2,10 i takhöjd.
Så frågan är nu, är dessa bodar starka nog för att ställas upp på bara en gjuten källarvägg runt om dom ?
Dom kommer stå på tvären liksom,
So dom står nu så ser man inte in under dom, dom står på marken på brädlappar. :confused:
 
A
Har inte dom stålbalkar under just för att kunna stå konstigtoch lyftas o.s.v.
 
Jag tror inte du behöver vara orolig, om du gör en källarvägg runt om.
134534536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte mätt upp dom, men typ 8x3
meter, dom kommer då stå parallellt,
väggarna i källaren blir då 8x6 cirkus.
Vill ha hela källaren fritt bärande

om man tittar på bilden under dom blåa,
så ser det ju ut som att det ligger balkar
åt alla möjliga håll där.
 
Du har enbart fyra mindre som ligger under bodarnas golv, men det är mer en transportteknisk orsak. Skulle bli svårt att flytta dem med en truck, om inte det utrymmet skulle finnas där. Dina bodar kommer att stötta varandra och ha en mur runtom. Eftersom de skall stå där permanent så rekommenderar jag att du svetsar ihop dem undertill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.