Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Snyggt, man kan aldrig få för mycket garageplats
Dags att köpa fler bilar nu?
Jag antar att du flyttat befintliga fönster till den nya ytterväggen!?
Är det helt öppet inne nu, eller har du några avskiljande innerväggar?
Hur har du "skarvat" grunderna?
mvh //ML
Dags att köpa fler bilar nu?
Jag antar att du flyttat befintliga fönster till den nya ytterväggen!?
Är det helt öppet inne nu, eller har du några avskiljande innerväggar?
Hur har du "skarvat" grunderna?
mvh //ML
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Har redan tillräckligt tycker frun, 3st hobbybilar + 2 bruksbilar, dessutom har jag ytterligare en tävlingsbil tillsammans med en kompis, sedan står det ett släp på sidan av garaget som också ta lite plats.Mikael_L skrev:
Det är samma fönster som innan på kortsidan. älvsbyhus orginal. bara att flytta. planlösningen kommer bli helt öppen. just nu sitter delar av mellanväggen kvar. Jag har arbetsbänk och tvättstället förankrat i den väggen. Jag har återanvänt isolering och ytterpanel.
Skarven mellan plattorna är ca 15mm, jag kommer lägga ner någon form av elastiskt massa imellan som tar upp rörelsen.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Jag har brandsläckare i garaget. så det är nog lugnt. Men hur menar du "lage en vegg" för uppvärmning ?Bidda skrev:
Jag har vattenburen golvvärme i hela garaget så uppvärmingen är inget problem.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Skulle väggen var flyttbar eller hur skall man kunna köra längst in med bilarna ?
17 grader i luften och 22 på golvytan är perfekt när man skruvar
Här är en bild sedd från andra sidan. 12.1 meter djupt och 6,1 meter brett. Dubbla portar på framsidan.
17 grader i luften och 22 på golvytan är perfekt när man skruvar
Här är en bild sedd från andra sidan. 12.1 meter djupt och 6,1 meter brett. Dubbla portar på framsidan.
Riktig, dele av med eks. isolert pressenning. Som sikkert også kjent for dere så er det mest gunstig å ikke ha for høy temp i rommet til de bilene som er i daglig bruk. Det øker rustfaren og kondensfaren ved stor temp. forskjell på vinteren, spesielt om du bor i et distrikt hvor veiene saltes på vinteren.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Bidda skrev:Riktig, dele av med eks. isolert pressenning. Som sikkert også kjent for dere så er det mest gunstig å ikke ha for høy temp i rommet til de bilene som er i daglig bruk. Det øker rustfaren og kondensfaren ved stor temp. forskjell på vinteren, spesielt om du bor i et distrikt hvor veiene saltes på vinteren.
Det är sant. bruksbilar mår bäst av stå i kallgarage eller under carport. Fast i detta garage tar jag bara in bruksbilarna när någon service skall ske. Annars får dom stå ute med motorvärmare/kupévärmare. Jag har dessutom en avgasutsug
som jag brukar starta när jag kört en en blöt kall bil för att får ut fuktigt luft.