Söker febrilt efter vackra krokar, toalettpappershållare och lampor till vårt badrum. Ledordet är "enkelt men vackert " , gärna i gammaldags stil !
Vill helst ha förkromat eller möjligen oxiderad mässing, ej blank mässing. Har kollat Byggfabrikens hemsida och Nacka Byggnadsvård utan att hitta det jag är ute efter. Millers krokar är väldigt blanka och pråliga. Tapwell har en badrumslampa som jag gillar men den kostar närmare 2000,-...
Någon som har tips ?
 
har du kollat på www.sibes.se? Där finns lite badrumsprylar...
 
Manufactum.de har en del i "Edelstahl". Jävligt dyrt, men bra grejer. Beställ en katalog. Underbar läsning.

Biltema har en del kromade badrumstillbehör som ev. skulle kunna funka. Billligt!
 
A
Sibes har faktiskt en del grejer som är misstänkt lika Millers men till ett billigare pris ... ?

Manufactum: Hittar ej andra badrumsgrejer än några helt i porslin ?

Qvesarum har inte badrumsgrejer vad jag kan hitta.

Fler tips önskas !
 
Jag har Manufactums katalog, och där finns en del kromat. Vet dock inte hur mycket som finns på nätet av detta. Rinkaby rör ska aldrig förglömmas i VVS-världen: de har hållare för toarulle, handdukshängare och kanske något mer i en ganska tidlös stil, dock ingen komplett serie med krokar och hela faderittan.
 
Pius Fler tips önskas ![/QUOTE skrev:
Horus France har flera fina serier med bra tillbehör som matchar deras kranar, så att man undviker flera metalluttryck i ett rum—rekommenderas!
 
Tack för tips ! Jag hade helt snöat in på att det bara finns badrumstillbehör på VVS- och stora byggvaruhandlare... Man kan såklart kolla på t.ex. Duka, Indiska m.m....
 
Vi köpte smideskrokar på Clas Ohlssons och skruvade själva på eklister. Billigt och bra.

/EB
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.