Jag har köpt ett fritidshus och vill göra den vintervänlig. Det är plintgrund med eternitskivor som sockel. Där finns elvärme idag men kamin ska sätta in.
INGA DUMFÖRKLARINGAR men ni får gärna säga om mina planer är åt skogen. Jag är händig men har aldrig renoverat i den här utsträckningen innan.

Mina planer är:

- Spärra av fukten från grunden med nån krypgrundsisolering och om det behövs så någon värmeslinga eller avfuktare.

- Isolera golvet, jag ska lägga nytt golv och samtidigt lägga ny tjockare isolering. Samtidigt kan jag passa på att isolera grunden.

- Väggarna. Invändigt ska väggarna ha träpanel. Tänkte göra det innan jag isolerar för att se hur det ser ut inne i väggarna, om isoleringen ska bytas ut helt eller om man tilläggsisolerar direkt på ytterpanelen.

- Taket öppnar jag uppifrån och bygger takstolar djupare så att jag kan isolera om.

Kom gärna med beskrivning om hur man gör, ordning av plast, papp och tjocklek av isolering, regeldimensioner osv.

Bry er inte om verandan och det lilla tillbygget på baksidan, det ska rivas.

Tack!
 
  • Rött fritidshus med vita fönsterkarmar och dörr, plintgrund och eternitskivor, omgivet av gräsmatta och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.