Hej! Vi behöver tilläggsisolera en vägg (än så länge) på vår Frigga. Efter att vi tog ner ett träd så steker solen mot den väggen och för det i princip omöjligt att sova där på sommaren. Nu till frågan:
Ska jag använda mig av ngn form av plast i samband med detta? Stugan står ouppvärmd under höst, vinter. Jag har förstått att det behövs en luftspalt mellan isolering och ytterpanelw i alla fall. Tacksam för svar! Träplankor på en hörn av en staket, svart griptång, grönska i bakgrunden, utomhus, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsförråd av trä med skador och hål på fasaden, omgiven av grönska, förmodligen resultatet av slitage eller vandalisering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trävägg, mörkbrun, ventiler, utskjutande takstöd, gröna träd syns ovanför, del av byggnad, grå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träskjul med svart tak, växtlighet, dagsljus, ojämnt underlag, ej underhållet, gråbruna plankor, ventileringsgaller, lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det bara är för att hålla solen borta så kan du ju spänna upp en duk som skärmar av solstrålarna (typ som en markis fast för hela väggen). Fäst i knutbrädorna och kanske dra dit några vertikala reglar att spänna fast duken i. Blir betydligt billigare och enklare än att isolera en hel vägg ordentligt. Mvh
 
Har du någon ventilation i boden? Du behöver ha väggventiler och kanske skapa korsdrag.
 
Hagfeldt Hagfeldt skrev:
Om det bara är för att hålla solen borta så kan du ju spänna upp en duk som skärmar av solstrålarna (typ som en markis fast för hela väggen). Fäst i knutbrädorna och kanske dra dit några vertikala reglar att spänna fast duken i. Blir betydligt billigare och enklare än att isolera en hel vägg ordentligt. Mvh
Kreativ idé. Lägger till en detalj. Se till att det blir bra ventilation bakom tyget så att värmen kan komma ut och använd inte svart tyg :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.