HEj!
Har tänkt att tilläggsisolera huset utvändigt och sätta ny panel. Är det någon som har anlitat någon för att göra det? Hur lång tid tog det och hur mycket kostade det ungefär. Min villa är en tvåvåningsvilla .
vore väldigt tacksam för svar
 
Begär in offerter från ett antal seriösa företag, så får du ett glasklart svar. Sedan tycker jag att du bör fundera på om du inte kan göra detta själv. Det är inte speciellt svårt och det finns mycket pengar att tjäna. Sedan åker du och familjen på en utlandsresa för de pengar du sparat.
 
Efter sommaren så kan jag svara hur lång tid det tog för att ta bort gammal fasad, måla ny med linojefärg, tilläggsisolera 50 (fasadskiva), byta alla fönster och spika upp den nya klädslen. Huset är ett 1 ½ plans med källare med yttermåtten 9x8m (inte stort). Kostnaden är runt 80´ som det ser ut just nu med allt men det tillkommer ju alltid mera saker men under 100´ skall det hamna hoppas jag.
 
Hmm panelen går på sär runt 120 spänn kvadraten.. Isoleringen runt 40 spänn kvadraten.... Och arbetet ligger på ca 1-2 timmar kvadraten....Så du får räkna med 5-700 spänn kvadraten ungefär... Beroende på antal fönster/dörrar osv...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.