Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.

Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
https://github.com/nicmar/tibber-widget

Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.

Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.

Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!

198213999-e0dde12c-e0c6-44f6-939e-acc7761f263f.png
198214268-a9c00dc5-63cf-4a5c-af8d-d817f15c3db3.png
 
  • Gilla
  • Älska
Walkerjoe och 16 till
  • Laddar…
Intressant!
Försöker att testa den..

men stöter på patrull. Laddat ner apparna.
Fixat en token från Tibber. Och kopierat koden du skrivit och lagt in.:

men får ej till det. Hittar ej var jag ska lägga min Token?
Skärmdump av kodskript för anpassning av widget med kommentarer och plats för att lägga till en 'Tibber token'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A amoreex skrev:
Intressant!
Försöker att testa den..

men stöter på patrull. Laddat ner apparna.
Fixat en token från Tibber. Och kopierat koden du skrivit och lagt in.:

men får ej till det. Hittar ej var jag ska lägga min Token?
[bild]
Kolla på rad 15 ;)
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kolla på rad 15 ;)
tack!:crysmile:
 
Då är bara sista problemet att widgeten blir såhär liten…
Smartphone skärmdump som visar låst skärm med tid och liten widget, med utsikt över lugnt hav och segelbåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den blir korrekt när man lägger de som en widget på hemskärmen.
Men där är det mindre intressant än låsskärmen i mitt tycke!


EDIT
För andra som har samma problem när man lägger till widget så får man välja Scriptable längre ner och där välja storlek på widget…
Jag tog den förvalda lilla. Därför de ej gick vägen.

så nu är det löst!
Skärmdump av en iPhone-låsskärm med widget-display, som visar datum, tid och batteristatus över en lugn sjövid med segelbåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Kul ni fick till det till slut! Det går att göra massa smarta grejer i Scriptable så den visar något annat om man väljer en liten widget, och nåt annat på hemskärmen.

Men jag var ganska nöjd så här :) hoppas dock det finns nån annan fiffig som kan komma på andra idéer :)

Sen kan den också flippa ut om man har en annan telefon än jag (iPhone 14 Pro) beroende på om skärmen är större eller mindre, men det ska gå att fixa med lite justeringar i koden :)
 
N nicmarxp skrev:
Kul ni fick till det till slut! Det går att göra massa smarta grejer i Scriptable så den visar något annat om man väljer en liten widget, och nåt annat på hemskärmen.

Men jag var ganska nöjd så här :) hoppas dock det finns nån annan fiffig som kan komma på andra idéer :)

Sen kan den också flippa ut om man har en annan telefon än jag (iPhone 14 Pro) beroende på om skärmen är större eller mindre, men det ska gå att fixa med lite justeringar i koden :)
jag är helnöjd iallafall!
Skönt med det som en snabbväg till appen också!


Ja okej!
Men då kan ju jag informera att de fungerar på en XS :)
Och den har ju aningen mindre skärm
5.8vs6.1 :)
 
  • Gilla
nicmarxp
  • Laddar…
N nicmarxp skrev:
Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.

Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
[länk]

Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.

Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.

Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!

[bild]
[bild]
Såg sjukt Nice ut , men ger upp är för tekniskthandikappad för å ens få det å funka ..
 
K Krca skrev:
Såg sjukt Nice ut , men ger upp är för tekniskthandikappad för å ens få det å funka ..
Kan meddela att det är enkelt!
Jag hade mina problem som jag skrev om i början.
Men med facit i hand handlar de bara om att kopiera text och klistra in!
 
A amoreex skrev:
Kan meddela att det är enkelt!
Jag hade mina problem som jag skrev om i början.
Men med facit i hand handlar de bara om att kopiera text och klistra in!
Ja men på nått jädra sätt så blir det 337 rader istället för 240ish som det ska vara !? Även om alla är markerade när jag kopierar
 
K Krca skrev:
Ja men på nått jädra sätt så blir det 337 rader istället för 240ish som det ska vara !? Även om alla är markerade när jag kopierar
K Krca skrev:
Ja men på nått jädra sätt så blir det 337 rader istället för 240ish som det ska vara !? Även om alla är markerade när jag kopierar
Jag har inte heller samma antal rader!
Men de funkar.
har du bytt ut xxxxxxxx till ditt token ID från tibber?
 
K Krca skrev:
Ja men på nått jädra sätt så blir det 337 rader istället för 240ish som det ska vara !? Även om alla är markerade när jag kopierar
Om du trycker på ”Play” knappen i scriptable, får du nåt felmeddelande? :)
 
A amoreex skrev:
Jag har inte heller samma antal rader!
Men de funkar.
har du bytt ut xxxxxxxx till ditt token ID från tibber?
Ja och då hamnade det som står på rad fem på rad nitton helt plötsligt!? Haha
 
N nicmarxp skrev:
Om du trycker på ”Play” knappen i scriptable, får du nåt felmeddelande? :)
Ska kolla , tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.