Jag funderar på och köpa en robotgräsklippare och funderar på en Tian chen s510 för 6400:- eller Landroid 2 för 8000:-. men jag vet inte riktigt vilken man ska välja har ca 600 kvm gräsmatta. Tacksam för åsikter kring detta.
 
S510 gör det mesta bättre dock hade jag avaktat om du ska köpa från imover och se så att dom andra får sina klippare först men landroid gör inga dåliga klippare heller jag hade iaf sparat dom 1600 och köpt s510
 
Du behöver väldigt korta gångtider för s510 an
 
För dom 1600 får du möjligheten att gå till affären med garantiärenden, det är värt något det också.
Plussidan för min LD-2 är att den är tyst, och klara säkert 600m2 .

Bägge kommer att göra jobbet. jag ser själv om jag skall byta LD-2 mot S510 pga min långa backe.
 
Fast nu vet du inte vad du pratar om ;) kompisen hade ett trasigt kort köpte dock inte den på imower som detta priset refererar till men han hade main kortet bytt på 48 timmar så du kan ju skicka din Droid till Hässleholm så ser du inte den på 1-2veckor :)
 
Och jag har en Droid 1gen nere i källaren och dom låter exakt lika mycket
 
Som tidigare sagts, se till att imover är seriöst innan du bestämmer dig.

Annars är det ju frågan vad man anser 1600:- är värt, 3 års garanti eller 1 års tveksam garanti.
Reservdelar och ett (enligt detta forum) bra serviceställe i hässlehom (alternativt i tyskland om det är något stort fel) eller en kille i skövdetrakten som gör detta för han tycker det e kul med obekräftad tillgång på reservdelar.

Leveranstid får man ju också räkna in, om man beställer en idag tror jag inte man hinner använda en s510 så mycket i år, landroiden kan du ha i denna veckan.

S510 är säkert en bra klippare men för mig hade service, garanti och leveranstid vart värt de 1600 kronorna.
 
grymmeoffe skrev:
Och jag har en Droid 1gen nere i källaren och dom låter exakt lika mycket
Hävdar fortfarande att det är fel på din LD i så fall, min låter inte i närheten av vad din S510 gör på videon och då menar jag videoinspelningen på min LD som jämförelse.
 
grymmeoffe skrev:
Fast nu vet du inte vad du pratar om ;) kompisen hade ett trasigt kort köpte dock inte den på imower som detta priset refererar till men han hade main kortet bytt på 48 timmar så du kan ju skicka din Droid till Hässleholm så ser du inte den på 1-2veckor :)
Tar inga 1-2 veckor (det är Bosch du tänker på ;)) många får tillbaka sina inom en vecka och är det saker man kan byta själv, som kort, hjulhubbar, batterier mm. så kommer de på ett par dagar. Servicen är som tidigare skrivits om exemplarisk vilket man kanske också kan få om man köper sin S510 från rätt ställe men då blir den ju minst 1000 kr dyrare än LD, eller hur?
 
Lite svårt att jämföra videos kanske jag har båda klipparna live With it Hässleholm är säkert jätte bra men post gången tar lätt 3 -4 dagar tur o retur så minst 1 vecka och som sagt inga problem med reservdelar ta reda på fakta… sedan är s510 den bättre klipparen bara ultraljudssensorerna är guld värda
 
Och missförstå mig inte nu Droid 1gen har varit en schysst klippare men s510 är bättre
 
Och jag håller även med om att garantin från ett visst företag verkar skumt en fråga till er andra har man fixat vettiga batteri till nya droiden ?
 
peternicklas
På Landroid M 2.0 är det LI-Ion batteri. Även på den gamla så är det inget större fel på batterierna. de är dock väldigt känsliga för hur man sköter den under vintern. Även under säsong så kan det vara fördel och ladda batterierna 1 - 2 gånger , var för sig, med t.ex. en CTEK
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Ok vettigt det har inte min L och min sambos mormor har också en L men dom batterierna höll för 10min drifttid efter vintern så Li on är vettigt
 
Är det någon som fått sin klippare från imover.se?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.