Jag har köpt nya ställdon från thermotech (svindyra) och ska installera dem, men fastnar vid kopplingsboxen då jag inte lyckas lista ut hur jag ska få loss sladdarna till de trasiga ställdonen. Någon som vet?

Elektronisk kretskort-panel med märkta anslutningar och flera inmatade kablar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man trycker den vita spaken nedåt så lossnar tråden. Du kan se att vid de tjockare trådarna är spaken ganska långt ner redan, vid de tunnare är den halvvägs uppe och vid de utan trådar är den helt uppe. Brukar vara enklast att trycka försiktigt med en bra skruvmejsel på spaken och att försiktigt rucka loss tråden med andra handen. Se till att kopplingsboxen sitter fast eller ligger stabilt så den inte far iväg och du kör skruvmejseln i kortet...

Prova gärna först med ett finger om det går (och ström är bortkopplad).
 
Tack, jag ska försöka igen.
 
Okej, jag fick ut sladdarna till ett ställdon, men hur får jag in de nya?
 
Jag lyckades till sist! Man skulle trycka spakarna bakåt, neråt. Då var det ganska lätt att få in sladdarna. Tack för hjälpen som gjorde att jag vågade ta i lite.
 
P Petronella46 skrev:
Jag har köpt nya ställdon från thermotech (svindyra) och ska installera dem, men fastnar vid kopplingsboxen då jag inte lyckas lista ut hur jag ska få loss sladdarna till de trasiga ställdonen. Någon som vet?

[bild]
Fråga bara vad fick du ge och för hur många ställdon , fått ett pris själv på ca 35000 kr 7 st.
Mvh Patrick
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Patrick0327 Patrick0327 skrev:
Fråga bara vad fick du ge och för hur många ställdon , fått ett pris själv på ca 35000 kr 7 st.
Mvh Patrick
35 kkr för 7 st ???? inte en nolla för mycket då. Ja allt går att sälja med mördande reklam. Men skulle aldrig betala dom hutlösa priser som dom tar för lite elektronik som säger upp sig. GV går utmärkt att ha utan dessa termodon och central och använda pengarna till något roligare. En gång inställt, sen glömma allt. Värmekällan ställs in för vad so ska gå ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.