Hej

Jag har haft min pump nu i ca 8 år utan märkbara utmaningar.... Den har kört på och gjort det den ska göra.

Men de senast månaderna har den inte varit som vanligt.....

Många avbrott.... Främst högtryck....jag har luftat systemet utan att det blir bättre.

Sedan sjunker temperaturen på tappvatten plötsligt vissa dagar.... Vilket är helt nytt!

Senast i dag var brine in och brine ut 27 grader samtidigt som tappvattnet var 23

Jag fattar mindre och mindre.... Har någon här någon ide om vad som händer?

Jag är inne på att få hit någon expert för att gå igenom hela systemet..
 
  • Skärmavbild av temperaturkontrollsystem för uppvärmning och kyla, visas drifts- och temperaturinformation digitalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display för värmeanläggning visar driftinformation, temperaturer och inställningar på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display visar driftdata för uppvärmningssystem med temperaturvärden och statusindikatorer på svensk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display visar driftdata för varmvatten med temperaturer på olika nivåer; reflektion av ljus syns på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel visar driftdata: temperaturer och tryck på svenska, delvis reflekterande yta, sid 4 av 5.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display visar graf med temperatur vs. utetemperatur, knappar, och varningsikoner, möjligen fordonssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
27 C på KB in/ut något fel där. Kan inte vara så högt utan att KB pumpen står still. kolla upp den den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.