Hej!
När jag drog igång strömmen till poolpumpen för säsongen ville inte veckouret vara med längre den står bara i läget enligt bild.
Hittar ej manual för denna sorten. Någon som har koll på hur jag kommer vidare eller är den körd?
Modellen är vad jag kan se en Theoben tr610
 
  • Theoben TR610 veckour visar 00:00 med PM, ON och OFF ikoner, och programmeringsknappar syns nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
E
Förmodligen det interna batteriet som gett upp på grund av att det stått strömlöst under en lång period.
Så i höst låter du strömmen vara på fram till styrskåpet och stänger av respektive maskin istället.
 
Redigerat:
Här får du en manual på ett språk som är lite lättare att tyda ;)
Bild på en uppsatt manual med anvisningar för timstyrning av värmesystem, modeller TR 610 och TR 634.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Villaägaren2
  • Laddar…
R roli skrev:
Här får du en manual på ett språk som är lite lättare att tyda ;)
[bild]
Någon som vet om det går att få belysningen att starta ett visst klockslag? Tror att min sensor har gett upp då den inte tänder upp utav sig själv längre. Tips på vart man kan köpa en ny sådan? :)
 
T Totte_89 skrev:
Någon som vet om det går att få belysningen att starta ett visst klockslag? Tror att min sensor har gett upp då den inte tänder upp utav sig själv längre. Tips på vart man kan köpa en ny sådan? :)
Har du någon skymningssensor eller ett tidur?
Tiduret programmeras med önskade till- och fråntider.

"en ny sådan" - är det ett ur du vill köpa?
 
E etompau skrev:
Har du någon skymningssensor eller ett tidur?
Tiduret programmeras med önskade till- och fråntider.

"en ny sådan" - är det ett ur du vill köpa?
Det ser ut såhär som på bilderna! I vintras så lät det rejält ifrån sensorn som hänger utanpå garaget, ett knackande högt ljud! All belysning började att flimra och sen slutade den att fungera. Belysningen hoppade igång när jag slog på den manuellt på den där svarta av/på spaken bredvid displayen. Senan dess har man fått slå på på/av när man vill att det ska lysa. Känns lite onödigt att den ska stå och lysa hela dagarna och dra en massa onödig ström :)
 
  • En sensor hänger på en vägg med en vit ledning och en svart av/på spak intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med öppen lucka, säkringar, timer och på/av spak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E etompau skrev:
Jaha, då är väl skymningssenorn kass.
Här är en typ med extern sensor.
[länk]
Vilken utav dom tror du man ska köpa? :)
 
  • Skärmklipp på en webbsida som visar två typer av skymningsreläer F&F AZ-112 och AZ-112 PLUS med priser och köpknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AZ-112 PLUS skulle jag satsa på.
 
  • Gilla
Totte_89
  • Laddar…
E etompau skrev:
AZ-112 PLUS skulle jag satsa på.
Tack för svar, jag testar den! :)
 
Tänk till , det finns astronomiska ur som tänder och släcker efter solens gång på himlen, samt funktion i dito som kan ställas för att ha släckt vissa tider på dygnets mörka tid. inga censorer eller annat som kan paja.
 
  • Gilla
Totte_89
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Tänk till , det finns astronomiska ur som tänder och släcker efter solens gång på himlen, samt funktion i dito som kan ställas för att ha släckt vissa tider på dygnets mörka tid. inga censorer eller annat som kan paja.
Har du något exempel på en sådan? :)
 
Plejd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.