Sitter precis o funderar på en skaplig Klädseltvätt.

Valen står mellan Kärcher 4002 eller Kärcher Puzzi 8/1

Nån som testat båda o jämfört, eller har nåt o säga om respektive maskin

Är helt införstådd med att Puzzi:n kostar det dubbla, o endast är en klädseltvätt, men våtdammsugare har jag redan.

Det som tvättas ska är 2 bilar, 2 soffor samt ca 5-6 mattor, så klart med jämna mellanrum då.....
 
Jag har Kärcher 4002. Dock så suger den i underkant så man ska inte ha bråttom. Sen hoppa Kärchers egna Detergent. Köp bättre textilvårdsmedel. Det blir hyfsat rent men om du har en tjockare matta så kommer det ta tid innan den har torkat. Likaså med tygsoffan eller vad du vill använda den till.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har Kärcher 4002. Dock så suger den i underkant så man ska inte ha bråttom. Sen hoppa Kärchers egna Detergent. Köp bättre textilvårdsmedel. Det blir hyfsat rent men om du har en tjockare matta så kommer det ta tid innan den har torkat. Likaså med tygsoffan eller vad du vill använda den till.
tack för svaret, beställt en puzzi 8/1 nu, men vilket rengöringsmedel rekommenderar du?
 
Brukar köra min puzzi med rent ljummet vatten eller med en smula maskintvättmedel
 
R reez skrev:
Brukar köra min puzzi med rent ljummet vatten eller med en smula maskintvättmedel
Ja, såklart, hade ja inte ens tänkt på, vanligt tvättmedel måste ju duga länge....
 
Jag kör Kärchers RM 760-tabletter i min Puzzi. Trevlig lukt. Enkelt att dosera (en tablett per tank), skummar inte.
 
G Great skrev:
tack för svaret, beställt en puzzi 8/1 nu, men vilket rengöringsmedel rekommenderar du?
Det är inte ofta jag köper det så jag var tvungen att gå och kolla. BBV Fabric & Interior Cleaner heter flaskan. Jag använder den till nästan alla ytor i bilen. Den är dryg men ändå effektiv och framförallt så blir det inte en hinna kvar.
 
J
Lånar tråden lite.

Är det bara Puzzi som gäller? Någon som testat Bissell 1558 och jämfört med Puzzi?
 
Det är inte bara Puzzi som gäller. Även Puzzzis syskon för privatmarknaden verkar fungera och i bilvårdsgrupperna på FB kan du se att många använder andra fabrikat också - kanske en titt där kan ge dig lite andra perspektiv att beakta.
 
J
Gjorde en snabbsökning, men hittade ingen facebookgrupp som inte var privat. Bl.a. därför jag föredrar klassiska internetforum framför facebook.
 
J JeLö skrev:
Gjorde en snabbsökning, men hittade ingen facebookgrupp som inte var privat. Bl.a. därför jag föredrar klassiska internetforum framför facebook.
Nej det är nog få vettiga grupper som är öppna. Det är för jobbigt att administrera när vilket pucko som helst kan göra inlägg osv.

Det var iallafall denna grupp jag tänkte på:

https://www.facebook.com/groups/121885618317963
 
  • Gilla
JeLö
  • Laddar…
Jag har en Cleanfix TW 412 som jag är väldigt nöjd med. Men jag tror inte att den är billigare än Kärchers maskiner. Jag tror däremot att den är bättre.
 
Går den ens att köpa fortfarande? Den har ju några år på nacken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.