O
Har någon här erfarenhet av Testo 417 med liten stos?

Funderar lite på vad F. FACT och K. FACT ska ha för värde? F verkar ha .0069 och K är 1.00 var redan inställt.

F är nog rätt för tratten tror jag då det är ett klistermärke med det på tratten. Men undrar om K ska ändras beroende på vilket don man mäter? Jag har ju klassiska runda med tallrik. 150mm diameter. Någon som vet vad dessa kan ha? Jag misstänker att K värdet ska vara 1 då jag vill mäta hela donet så att säga?

Rund vit taklampa på strukturerad yta, enkel design, släpper igenom diffust ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte använt just den där men annan mätutrustning.

F borde vara funnel factor, spelar ingen roll vad du mäter för don utan det är en omräkning beroende på hur stor midja det är i tratten, så maskinen kan få ett flöde av hastigheten och arean på tratten.

K factor använder du ifall den mätaren har intag för att kunna mäta tryckskillnad med slangar eller så kan det vara ifall du ska svepa över stora galler så ställer du in gallrets genomsläpplighet med den.

Alltså så länge du har rätt F-factor och är i rätt mätmeny, mätning med stos. Så ska det fungera
 
O
V vinylskiva skrev:
Inte använt just den där men annan mätutrustning.

F borde vara funnel factor, spelar ingen roll vad du mäter för don utan det är en omräkning beroende på hur stor midja det är i tratten, så maskinen kan få ett flöde av hastigheten och arean på tratten.

K factor använder du ifall den mätaren har intag för att kunna mäta tryckskillnad med slangar eller så kan det vara ifall du ska svepa över stora galler så ställer du in gallrets genomsläpplighet med den.

Alltså så länge du har rätt F-factor och är i rätt mätmeny, mätning med stos. Så ska det fungera

Perfekt, tack. Ja då är det säkert som jag misstänkte. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.