Första stora husprojektet blev dränering. På baksidan av huset hade vi en 14kvm gjuten uteplats som jag ville ta bort, delvis för att det skulle bli så mycket enklare att gräva på den sidan och till nästa år ska det byggas ny uteplats och då hade det inte varit något snyggt att ha den kvar.

Gått i valet och kvalet om jag skulle hyra en bilningshammare från Cramo eller chansa och köpa Julas MEEC 1700W, 45J slagstyrka, 16 kg tung.

Då jag inte var helt säker på hur bra det skulle gå, visste inte hur den satt fast mot huset så köpte jag Julas för att inte ha någon "press" på att bli klar över helgen. Visst hade man kunnat hyra en längre men då hade pengarna tickat iväg. Nu blev det en kostnad på 2299:- men då har jag samtidigt en och kan bila i källaren när det ska göras (nytt avslopp i badrummet samt byte av golvbrunn i garaget).

Jag har aldrig bilat förut så kan ju inte jämföra med någon Hilti eller så men av mig så får den 5 getingar av 5.

Så här såg det ut precis när jag började:
20130630_123141_zps4a0f4f80.jpg

Och efter 5h var det klart. På den tiden så har jag ätit lunch och fikat, tagit bort det gjutna räcket, pallat upp uteplatsen så den inte skulle rasa rakt ner i backen samt kapat av en hel del armeringsjärn förutom själva bilandet

Resultatet 20130630_181955_zps6286f886.jpg
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Kul att läsa.
"Hemmapular" tester är intressanta då man själv är en :)

var det kul? Känns som ett kul jobb.
 
Det var riktigt roligt. Dock inte så tungt som jag trodde att det skulle vara, första timman var jobbig men man blev bättre på det efter att ha hållit på ett tag och i slutet så lät man maskinen göra jobbet.

Det som var värst var väl alla vibrationerna som går upp i handen, fingrarna blir rätt stela när man stått i 15-20 minuter i sträck och bara köttat :p man håller rätt så krampaktigt i handtaget (omedvetet) och även om man tänker på det så blev det inte bättre.

Behöver man bila lite hemma så tycker jag att den är värd pengarna. Stora fördelen men Jula är att om den skulle gå sönder efter en massa timmars hårt arbetande så är det ju bara att åka dit och så får man en ny med sig hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.