Mikael_L
Kod:
 1 2 3
1   3
10101
 
Mikael_L
[font =courier]
1 2 3
1 3
1 0 1 0 1
[/font]
 
Mikael_L
Hmm funkar ej ... :(
 
Nä det funkade inte :)
 
BB-code är förmodligen avbockat.
 
Mikael_L
<code>1 2 3
1 3
1 0 1 0 1</code>
 
Det är en väg in för att jävlas ifall man tillåter all html och bb-code så antar att webmaster Johan här har såpass bra koll och så lite tilltro till folket och fäet att han helt enkelt inte tillåter det ;)
 
Men en monospacefont kan väl inte vara farlig. Den skulle underlätta betydligt.
 
Krilleman
Kod:
D R I C K - M E R - Ö L

Funkar här! :wow:
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Det är inte jag som är webbmaster, det är Per. :) Jag är bara den där personen som sitter och knackar all kod.

Ifall jag minns rätt så deaktiverades
Kod:
 och [font] pga missbruk. Workarounds är at antingen använda tabellverktyget (syns ifall man har utökad svarsruta) eller skriva i notepad och sedan ta en skärmdump och lägga upp.
 
Mikael_L
Johan mlg Karlsson skrev:
Det är inte jag som är webbmaster, det är Per. :) Jag är bara den där personen som sitter och knackar all kod.

Ifall jag minns rätt så deaktiverades
Kod:
 och [font] pga missbruk. Workarounds är at antingen använda tabellverktyget (syns ifall man har utökad svarsruta) eller skriva i notepad och sedan ta en skärmdump och lägga upp.[/QUOTE]
Med skärmdump menar du alltså att lägga upp en bild sen ..?
 
Ja precis så. Det är knappast fint eller effektivt, men det funkar.
 
Mikael_L
Ja det är ju inte så roligt om tanken är att den som läser det ska kunna kopiera och klistra texten i något annat sen.

edit:
Jag kollade bara ifall en .txt-fil kommer upp i klartext (ungefär som en bild) eller som en nedladdningsbar fil.

Nåväl. Jag är väl inte beroende av detta direkt. Jag ville bara kolla lite vad som gick att göra i forumet.
 
Redigerat:
Hur kan man missbruka
Kod:
?
 
Mikael_L
Det kanske går att röka, eller snorta ...? ;)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.