Har en tomt som lutar lite och har funderingar på att terrassera framsidan.
Det är ca 20 meter mellan hus och väg höjdskillnad på 2,5 - 3 meter sträckan kanske är 13 meter.
Jag har inte för avsikt att gräva ut för att mura eller gjuta utan tar den enkla vägen via större stenar och torvblock.
Vill höra med er som har gjort något liknande,
dels vad ni anser om arbetsomfånget på jobber,
dels hur ni skulle göra det hela.

Tar tacksamt emot alla förslag
 
Jag har själv en lutning på knappt 2 m på ungerfär samma sträcka som du har. Har fått en mur anlagd (gjuten och 'riktig' med rejält fundament) för ett parti om ca 150 kvm på framsidan för att åtminstone få en slät yta. Stora stenblock (ca 1/2 till 1 kbm stora) håller till viss del upp sluttningen men jag har också kombinerat detta med någon gabion (ska fixa några till). Det är relativt billigt och det kan man fixa själv. http://www.viacon.se/gabioner.aspx
Finns fler siter med gabioner - surfa på nätet!
På en annan del av trädgården har jag lagt torvblock i stark lutning och ca 120 cm högt. Detta parti vittrar ganska fort på så stor höjd och det gäller att snabbt få växtlighet som binder torvblocken. Så småningom ska jag även där ha en gjuten betongmur så jag avvaktar tills jag får råd och bryr mig inte så mycket om att torvblocken inte håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.