Är det någon som har provat terrängkittet med grövre hjul till AM 330X och kan dela med sig av erfarenheter?

Jag har dubbat mina hjul för bättre fäste men det fastnar lite för mycket löv och annan grönska i hjulen så jag funderar på en annan lösning.
 
Jag har terrängkitet på min, funkar perfekt och hjulen är rena och fina hela tiden.
När jag kommer hem från semestern ska jag kolla slitaget på borstarna och byta vid behov. De har suttit sen april.
 
Hur mycket bättre grepp skulle du säga att de grövre hjulen ger? är det klart märkbart?
 
Ja greppet är bättre, tidigare kunde den ibland slira i slänter när det var blött i gräset, har inte sett det i år. Borstarna har en del i det också så det är inte bara hjulens förtjänst.
 
Hva er prisen for terreng kit og børste kit i Sverige?
 
ImageUploadedByByggahus.se1406355983.676849.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här kostar det ca 950:-
 
  • Gilla
Nicholas Morton
  • Laddar…
Takk for det!
Bor så nære grensen at jeg er over stort sett hver 4 uke.

Hvem er ÅF for Husqvarna AM i Sverige?
 
Terrängkittet räcker tyvärr inte för mig utan behöver bättre grepp framförallt när gräset är blött. Någon som har bra tips?
 
magnil skrev:
Terrängkittet räcker tyvärr inte för mig utan behöver bättre grepp framförallt när gräset är blött. Någon som har bra tips?
Då har du kanske slänter brantare är rekommendationen? Max 25° allmänt eller 10° mot slinga har jag för mig att det är. Min har aldrig slirat varken nerför eller uppför sen jag satte på terrängkitet men har max 20° på tomten.
 
Ja, ganska brant mot slinga. När det är torrt fungerar det bra men inte när det är blött.

Med den första programvaran fungerade det ganska bra för då gick den mot slingan och svängde när den närmade sig. Nu går den rakt mot slingan och stannar. Försöker sedan backa och då tappar den greppet om blött.

Någon som hittat ett sätt att få bättre grepp på hjulen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.