Storsockret
Hej hopp.

Med risk för att ställa en dum fråga. Vi har fjärrvärme och jag vet inte om detta är en "feature" som kommer med det, men jag har noterat att det inte spelar nån som helst roll hur man vrider på elementen, dessa är varma ändå. Ska det vara så? Samma sak på samtliga element jag kollat på. Det enda vredet som verkar göra nån skillnad är det för golvvärmen i badrummet. Ett vred jag inte ens kände till för en vecka sedan :D

Känns ju rätt dumt att jag vädrar i ett rum för att det blir för varmt, samtidigt som elementer går på full värme..

Har tagit loss termostaten och pinnen rör sig fram och tillbaka utan problem, och det ser ut som att vredet rör på sig också invändigt så att säga, för att kunna peta på pinnen.

Dessa sitter överallt. Bild snodd från forumet

 
Det där rejält gamla termostathus. Förmodligen behöver de bytas ut till nya. Man säger att termostater håller 15, år men kanske något längre tror jag. Är 40 år har de passerat bäst för datum för länge sedan.

Om ventilen är ok kan man sätta en adapter och använda MMA Evosense nya termostater. Adapter har namn/nummer: MMA-M, RSK nr: 480 57 70.
 
Storsockret
J Josth skrev:
Det där rejält gamla termostathus. Förmodligen behöver de bytas ut till nya. Man säger att termostater håller 15, år men kanske något längre tror jag. Är 40 år har de passerat bäst för datum för länge sedan.
ok! Nog kan jag byta ut dem, visste inte att dessa var såpass gamla. Finns det något jag kan byta till rakt av utan att det blir svårt? Typ nåt med samma fästanordning? :)

edit* svarade innan ditt tillägg ser jag nu
 
Storsockret
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.