Har ett relativt dåligt isolerat garage som har en väldigt stor element med en enkel ventil som jag har stängt föra vintern i energibesparingssyfte.
Jag vill däremot inte ha det kallare än 5-6 C för jag förvarar frostkänsliga grejer.

Kan man ha det med en vanlig gammaldags elementtermostat installerad på platsen av den 90-gradiga vinkeln som sitter mellan ventilen och elementet - utan att tömma vattnet ut ur hela värmesystemet?

Tack på förhand!
 
  • Radiator, rör, vit handfat, tandkrämstube, smutsig, grov vitmålade väggar, spindelväv, orenoverad källare eller tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad elementröranslutning med böjd rörkoppling mot smutsig vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller mätverktyg mot rör, möjligtvis för mätning eller justering. Otydlig skala och bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skjutmått mäter rör, fokus på graderad skala, närbild, verktyg i bruk, mäter precision, industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en väggmonterad, vitmålad rörledning med kopplingar och ett fästelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt, smutsigt element med termostatventil i ett rum. Nötta färger, behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan anlita en rörmokare som fryser rören så det blir proppar. Då kan man byta ventilen på radiatorn till en modern termostatventil med termostat på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.