Hej
Har en 85cm kyl som jag vill koppla bort termostat och styra med extern termostat stc 1000. Någon som vet hur jag kopplar vid kompressorn ?. Den högra kabeln är stickpropp och kommer anslutas till stc1000 för till och frånslag. Den vänstra kabeln går till termostat och belysning
 
  • Öppen elinstallation med eluttag, ledningar och skruvanslutningar, inuti ett oidentifierat objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
J jockas skrev:
Hej
Har en 85cm kyl som jag vill koppla bort termostat och styra med extern termostat stc 1000. Någon som vet hur jag kopplar vid kompressorn ?. Den högra kabeln är stickpropp och kommer anslutas till stc1000 för till och frånslag. Den vänstra kabeln går till termostat och belysning
Jag vet
 
Hej
Då kanske du även har ett svar .
 
A
J jockas skrev:
Hej
Då kanske du även har ett svar .
Jaha!
Trodde det var en quist!

Förutsätter att du har matningen till den nya termostaten klar.

enklast
ta den svarta till ingången på termostaten och dra en ny ut där den sitter idag, sätt befintlig termostat på max

bästa
om du inte vill ha belysningen kvar
ta bort sladden som går in i skåpet till termostaten och lampan
koppla brun till ingången och gå tillbaka med en ny tåt

eller om du vill ha kvar lampans funktion
ta bort den svarta
koppla på den bruna och dra till ingången på termostaten dra en ny tåt till den svarta anslutningen.
 
Fungerar det att koppla ihop brun och svart termostatkabel ?. Lampan skall ej används
 
J jockas skrev:
Fungerar det att koppla ihop brun och svart termostatkabel ?. Lampan skall ej används
Japp, ska funka.
 
Kompressorn går men kyler inte tänkbart fel ?
 
Trasig kompressor eller gasbrist. Om det inte är någon fläkt som är kopplad med termostaten.
 
Det kyler nog till ca 14° och kan skvala i köldsystemet
 
Kan vara kapilärröret som är lite igensatt med.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
är inte kapilarröret det som sitter på termostaten ?. termostaten är bortkopplad
 
A
J jockas skrev:
är inte kapilarröret det som sitter på termostaten ?. termostaten är bortkopplad
Glöm det
 
electroluxaren skrev:
Glöm det
Kan det vara för lite freon i den ? . Är det värt att hålla på med den ?.
 
A
J jockas skrev:
Kan det vara för lite freon i den ? . Är det värt att hålla på med den ?.
Det ser ut som en rätt ny kyl, så gasbrist kan vara en anledning, oftast spricker förångaren i ryggen på skåpet och gasen läcker ut ,inget att göra något åt tyvärr
 
electroluxaren skrev:
Det ser ut som en rätt ny kyl, så gasbrist kan vara en anledning, oftast spricker förångaren i ryggen på skåpet och gasen läcker ut ,inget att göra något åt tyvärr
Ok
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.