hej,

Jag har scrollat, letat och testat utan gott resultat. Provade en prisvärd lösning från Kjell o co. Funkar inte helt bra. Blev rekommenderad en från Clas Ohlson men den har inga värst bra rekommendationer på sidan.

Vad är det jag är ute efter:
Jag vill veta temperaturen i friggeboden och förrådet på ett enkelt sätt. Förråd 5m från huset. Friggebod 25m från huset.

Vad jag tittat på:
En display att ha inomhus. Gärna termometer i den men inget krav. Möjlighet till minst 2 trådlösa givare , gärna 3. Helst utan hygrometer.

Pris:
Gärna under 1000kr
 
Jag har haft en hel mängd olika varianter, allt från dyrare Oregon Scientific till Kjell & Co "skräp" och inget håller speciellt länge vad det verkar.

Nu har jag en billig variant från Biltema som man kan koppla tre sensorer till och så visar bas enheten både temperatur och luftfuktighet inomhus. Den "skrollar" mellan givare 1, 2 & 3 för "ute" temp.
Jag har en givare ute och en i varmförrådet och den tredje visar bara streck eftersom jag inte har någon givare.

Den har hittills fungerat bra och jag har betongväggar som Oregon Scientific hade bekymmer med...
http://www.biltema.se/sv/Kontor---T...h-termometer/Vaderstation-Desktop-2000036034/

En extra ute sensor kostar 100 kr.
 
  • Gilla
Zeke_Varg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.