Hejsan!

Jag hade i det närmaste bestämt mig för att bygga tak över min 7x3.5m altan, tills jag fick snilleblixten att köpa en terassmarkis istället.

Min fråga är följande:
1. Kan någon ge förslag på terassmarkiser, vilka som är bra, hög kvalite.
2. Vad ungefär måste man budgetera med? (Ska ha markis, motor, sol&vind-automatik).
3. Hur ser lösningen ut för att sätta stolpar längst ut, och "hänga upp" markisarmarna?
4. Hade ni valt terassmarkis istället för tak?

Tack på förhand!
 
Om du hade velat ha en VANLIG markis hade du kunnat FÅ en som vi har liggande och skräpar! :D

Morsan min ha en gigantisk altan till sin lägenhet i Spanien. De var i början sol- och vindstyrda, men de gick sönder en efter en. Det bli en rejäl hävarm längst ut, och dessutom gillade inte motorerna att de gick av och på hela tiden. Och gjordes systemet "trögare" så reagerade det för långsamt istället, och då var det hävarmen igen.

Istället satte de så upp stolpar längst ut på altanen, och drar manuellt ut tyget då det är läge för dem.

Skulle definitivt välja morsans alternativ istället för automatiska (så mycket mer som kan gå sönder...) och framför allt mycket hellre markiser istället för tak.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.