Har en önskan om en stor terass runt vår stuga, vi har en ide´ om hur den skulle kunna se ut men behöver mer feedback och input från mer erfarna.

Vi har tänkt oss att skissa nu och planera tillbyggnaden så vi kan köra igång till våren.

En tanke och önskan är en fet trappsoldäck( djupare än vanliga trappsteg ) på långsidan.

Brutna hörn?, badtunnans placering? etc etc, en tanke var att lyfta ut tunnan mitt itrappen och låta trappen omsluta den, men kan ej rita det! bedrövligt frustrerad.

Finns det vänlig bollplank här så postar jag givetvis de bilder som behövs, efterfrågas.

Husets längd är 14.9m * 5.27m IMG_5201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framsida Stuga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En orsak till en stor fet trapp på husets framsida är även att jag på ett enkelt sätt vill kunna ta hand om snön på vintern och att vi vill kunna nå terassen från gårdens alla väderstreck.

nåväl, jag kommer att försöka svara på allt jag kan och det är miljarder olika saker att ta hänsyn till, men hoppas att detta inlägg ger oss mer förberedda inför bygget.

Lånade en bild på trapp som får visa lite hur jag tänker.
 
  • Terass trapp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
skiss 0.2 terass.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kollat så ni får bygglov? Risken är att det blir problem då altanen kommer bli större än huset.
 
Självklart!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.