LVI har produktserier med element som kan styras och programmeras med en central manöverpanel. Misstänker att elementen och panelen kommunicerar via 433Mhz. Panelen heter Touch E3

http://www.lviprodukter.se/produkter/touch-e3-styrning.htm


Undrar om det finns någon som har lyckats ansluta sådana element till t ex en Telldus Tellstick Znet Lite v2 och lyckats styra dem med annan mjukvara än den som finns i manöverpanelen.
 
Hade detta fungerat (styrning från ex Tellstick) hade det säkert varit publicerat på diverse forum.
 
Jag har både Tellstick Net (v1?) och Touch E3, det är tyvärr 868 MHz och något icke specificerat protokoll, enda jag hittat är "Watts protocol" efter tillverkaren Watts Electronics (originalnamnet på Touch E3 är "Watts Vision").

Ingen aning om det är Zwave eller inte (Min äldre Tellstick Net har ju inte Zwave så jag kan inte undersöka).
 
För att väcka en gammal tråd till liv. Någon som vet om dessa Watts Vision grejor fungerar med LVI Touch E3 skärmen? Det jag egentligen var ute efter då är en termostat till golvvärme att ersätta en gammal och kan man få den att styras från Touch E3 skärmen hade det ju varit prima!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.