Har Telia adsl bredband med bredbandstlefoni eftersom det är billigare med telefonin än bara nätavgiften då vi inte vill ha en fast telefon.
För detta får man en Thomson router från Telia då de inte har bara modem när man kör detta. Jag har haft detta ambonnemanget på ett år är inne på router nummer tre för alla får samma fel efter ett tag. Hastigheten dippar totalt. Jag har 6-8 mbit/s och så kan hastigeten dippa till 1 mbit/s när jag normalt brukar ha 7mbit/s. Startar man om routern håller den i sig några timmar till några dagar till några veckor.
Någon mer än mig som har problem med Telias värdelösa Thomson router? Börjar bli väldigt tröttsamt att skicka efter en ny router ungefär en gång i kvartalet.
 
Återkommer felet och det löses med omstart så är det nog ingen ide att byta ut den om det gjorts 3ggr.
Då hade jag skaffa en timer som bryter strömmen varje natt.

En nödlösning som brukar fungera.
 
Konstigt. Har kört min konstant i tre år utan problem. Startar aldrig om den, alltid påslagen. Kör internet och bredbandstele.
 
Har haft lite problem med den routern också.
Men ofta är det splittern som pajar.
Så jag har en extra, så jag har bra hastighet medan jag väntar på den nya :)
 
Andy78 skrev:
Återkommer felet och det löses med omstart så är det nog ingen ide att byta ut den om det gjorts 3ggr.
Då hade jag skaffa en timer som bryter strömmen varje natt.

En nödlösning som brukar fungera.
Denna routern har fungerat felfritt i ca 6 månader sedan började den krångla. Och hur väl omstarten hjälper 'är så olik ikväll ex höll en omstart i 10 minuter fick starta om den 20 gånger innan jag fick en stabil uppkoppling som kunde stream tv3 play. I förra veckan behövde jag inte starta om den en enda gng, det är så himla instabilt. Strömmen vill jag helst inte bryta då jag har telefonen på den ingen router på=ingen telefon
 
Vet en till som har detta problem med adsl , dock ej säker om det är telia som leverantör.
 
fgo skrev:
Har haft lite problem med den routern också.
Men ofta är det splittern som pajar.
Så jag har en extra, så jag har bra hastighet medan jag väntar på den nya :)
Splittern vilken del är dte?
 
Hmm Telia verkar ha slutat med denna produkt när man kikar på hemsidan får ringa på hos dem imorgon och se vad de säger..Kanske har de insett att den är helt värdelös :p
 
katten12 skrev:
Splittern vilken del är dte?
Den som du sätter i telejacket.
 
Jag har denna och det måste det vara det sämsta som sett dagens ljus !

Implementation av UPnP i denna suger, så jag fick Telia att brygga bort router funktionen och kopplade in en vanlig router (Linksys) istället, dvs Telias funkar bara som ADSL modem. Nu funkar allt som det ska.
 
Har haft samma skit själv. Tog också telefoni + ADSL eftersom det blev billigare. Ned-hastigheten gick sällan över 1Mbit/s och upp-hastigheten behöver vi inte ens diskutera. Slutade med att jag kopplade in eget modem + router, funkade mycket bättre men var fortfarande otroligt instabilt.

Grävde in fiber och bad Telia dra åt h-vete :)
 
and1 skrev:
Har haft samma skit själv. Tog också telefoni + ADSL eftersom det blev billigare. Ned-hastigheten gick sällan över 1Mbit/s och upp-hastigheten behöver vi inte ens diskutera. Slutade med att jag kopplade in eget modem + router, funkade mycket bättre men var fortfarande otroligt instabilt. Grävde in fiber och bad Telia dra åt h-vete :)
Vad kopplade du in för router? Jag funderar på att göra samma sak, bara att jag orkar inte ha den surrandes hela tiden.
 
Andy78 skrev:
Vad kopplade du in för router? Jag funderar på att göra samma sak, bara att jag orkar inte ha den surrandes hela tiden.
Körde på ett vanligt Zyxel P-660H modem och min Asus RT-N56U.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.