Då har man haft digital-TV från Teila i 6 månader, och jag vet att jag inte är ensam om att ha nappat på erbjudandet om 12 månaders fritt.
Jag tänkte det kunde vara intressant att höra från er andra om erfarenheten detta. Själv så tänkte vi, varför inte ett fritt år till tv'n i sovrummet? Vi slipper ju att skaffa ett tvillingkort till boxer och det är ju helt gratis (och det är ju gott...).
Vi kollar inte så värst mycket på tv i sovrummet men ibland är det skönt att kila upp och ligga och kolla på CSI eller Deadliest catch...
De problem vi haft var mest i början, hela skiten har legat nere ett par gånger (som vi vet om). Problem med bildformat löste sig efter att vi gjort inställningarna om igen. Fjärrkontrollen hänger sig (ganska ofta) vilket är enerverande då man ibland måste starta om boxen med all den tid det tar... Men man har lärt sig att välja rätt kanal från början och inte ligga och slö titta på ett annat program (eller text-tv) under reklampausen, då risken är att man inte kommer tillbaks till rätt kanal. Funkar att slå över på markbundet dock. Minus till avsaknad av 3:an. Lokalsändningar funkar inte så ofta. Jobbigt att behöva vänta på att boxen startar är också minus.
På + kontot kan nämnas text-tv är riktigt bra då man väljer vilken kanal man vill ha text-tv från oavsett kanal du tittar på och det är ju ingen laddningstid för text-tv, dock sunkig fjärrkontroll. 4:an sport saknar jag på boxer, finns hos telia. Surffunktionen är bra men funkar dåligt.
Bildmässigt märker jag som vanlig dödlig ingen skillnad mellan telia och boxer. Vi har inte använt video on demand, så vet inte hur det funkar. Men skall nog testa det innan tiden går ut.
Summa sumarum: Gratis är gott, men VI kommer inte att fortsätta med digital-tv från Telia då bindningstiden går ut av några enkla anledningingar: Dyrare än tvillingkort till boxer, saknar 3:an, kan endast få det till 1 tv och det känns fortfarande lite skakigt.

Hur har det funkat för er andra? Kommer ni fortsätta efter gratis perioden? Har ni andra reflektioner?
 
Jag har använt samma samma leverantör som du och har precis likadana funderingar! Det har oftast fungerat MEN bilden fryser/pixlar sig då & då. Just fjärrkontrollen är ett rent skämt, långsam och med alldeles för många knappar....
Tyvärr börjar man dock vänja sig vid det rikliga utbudet av kanaler och 3:an saknar jag inte direkt just nu men det är tveksamt om jag skulle vilja betala för det hela, och då med ett mycket mindre programutbud.. nej troligen inte!

Jag har dock precis beställt Breband/TV/IP-telefoni från samma leverantör s.k. 3-Play och då började TV-perioden på 0 igen, d.v.s. ytterligare 12 mån fritt så jag avvaktar en stund med beslutet :)
 
Jag har haft mina aningar om att om man förlänger bindningstiden på bredbandet så kan man få digital-TV på köpet. Vi får se hur det blir med den saken nästa år då bindningen på digital-TV går ut.
Hmm, såg precis att min bidningstid på bredbandet gick ut i september, dags att binda sig igen kanske? Vet ju av erfarenhet att vips så blir allt mycket DYRARE när bindningstiden går ut.
Jag kollade precis, och det är som jag skrev ovan att om jag förlänger bredbandet med 12 månader så får jag digital-tv till 2009-02-06.
Jaha, då kanske man blir fast i träsket ändå...:)
 
Vi kör också en "testperiod" med liknande koncept parallellt med marksänd Boxer.

Boxers triumfkort är ju just att de kan erbjuda både TV3 och Kanal 5.

Telias chans tror jag är att kunna vara snabbare med nya kanaler, och erbjuda flexiblare kanalpaket. T.ex som nu med TV4:s nya kanaler TV4 Sport/Guld/Komedi (vilka dock inte alla finns i gratiserbjudandets kanalpaket). Jag tror också det finns en stor marknad för "On Demand"-tjänster med rätt utbud och då framför allt idrottsevenemang.

I den begränsade användning som vi faktiskt har använt Telia Digital-TV har utrustningen fungerat acceptabelt.
 
Har både Boxer och gratis från Telia. Det lilla jag har använt Telias BB-teve har jag kunnat konstatera att bilden är ngt sämre än boxer.
 
Minus för att digitalboxen bara har SCART-utgång.
 
Tycker det är ett bra alternativ till oss som blänger på burken någon timme per kväll och inte har något intresse att lägga
1000:-tals kronor på paraboler och annat och vill ha 789 kanaler att leka med. Trist bara att dom inte har 3:an när det är EM kval i fotboll men det kan man ju leva med. Tycker annars det sällan är störningar och dom avbrott som varit dom 8 månader vi haft det har dom avhjälpt snabbt. Det gäller bara att tänka på att inte stänga av boxen när man lägger ner för kvällen som är lätt hänt i början utan låter den stå online utan bara stänger av tv:n för uppstarten av boxen är riktigt seeeeeeeeeg.
 
Kommer nog tyvärr att dröja innan Telia kan erbjuda TV3 och Ztv, vilket är skit och enda anledningen till att jag själv inte har Telia´s digital TV.

Eftersom det är samma ägare till Tele 2 som till TV3 så ligger Telia lite risigt till. Problemet ligger inte i att TV 3 kräver för mycket betalt för kanalerna utan de kräver hela kundlistan utav Telia. Hela jäkla kunddatabasen. Undrar vad Tele 2 skall ha den till? :)

//Anders
 
Jo det där med 3:an är ett STORT problem, Ztv kollar jag aldrig på om det nu inte är f.d Ztv som nu är 6:an? Men den tar vi in gratis via markbundet, så där är det inget problem. Samma problem med 3:an kontra 5:an har ju även parabol-nissarna.
När man väl behöver börja betala extra för deras tv (mer än bredbandet som i sig är dyrt) så lägger vi ner. Men om de fortsätter som nu att erbjuda det gratis om du förlänger bindningstiden så kör vi nog vidare. Det är trotsallt bara 1 kanal vi saknar och den har vi två våningar ner...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.