Jag ska villigt erkänna att jag inte har speciellt höga tankar om Telenor sedan tidigare och att jag sannolikt är en knepigare konsument än genomsnittet men jag fick detta i brevlådan förra veckan

Svensk text, Telenors erbjudande om WiFi, kontaktinformation, besöksankundelse, avbokningslänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det bara jag som tycker att detta är bondfångeri? WiFi för hela hushållet skvallrar om att det handlar om att prångla ut deras skitrouter Icoterra i4882 som Telenor har begränsat så mycket så man inte ens kan sätta fasta lokala ip-adresser till sina anslutna enheter.

"Unikt erbjudande för boende i fastigheten", tillåt mig att skratta.

Sist men inte minst ....... En webblänk för att avboka dörrknacket 😯 Hur fan tänker dom att man kan avboka något som inte är bokat?

Visst, jag är nog en "svårare" konsument än genomsnittet men detta är ju så urbota jävla dumt så jag baxnar.

Att "avbokningen" dessutom inte hjälpte ger mig dessutom grädde på moset. Jag sa att "du har 45 sekunder på dig att presentera ditt erbjudande fr.o.m. nu ....." men uppenbarligen var det för svårt att förstå då han efter 45 sekunder bara hade hunnit nämna hur viktigt det var att hela hushållet hade stabilt WiFi. Den gamla säljaren i mig blir beklämd över det usla försöket. Läs in ditt prospect och anpassa pitchen är för fan grundkurs 🤨

Som tur är finns det vettiga operatörer som t.ex. Bra Bredband som är helt fria från kampanjer, bindningstider och egen skräphårdvara. Tyvärr inte i detta nätet där Telenor har exklusivitet.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mikaelzzz och 11 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Jag ska villigt erkänna att jag inte har speciellt höga tankar om Telenor sedan tidigare och att jag sannolikt är en knepigare konsument än genomsnittet men jag fick detta i brevlådan förra veckan

[bild]

Är det bara jag som tycker att detta är bondfångeri? WiFi för hela hushållet skvallrar om att det handlar om att prångla ut deras skitrouter Icoterra i4882 som Telenor har begränsat så mycket så man inte ens kan sätta fasta lokala ip-adresser till sina anslutna enheter.

"Unikt erbjudande för boende i fastigheten", tillåt mig att skratta.

Sist men inte minst ....... En webblänk för att avboka dörrknacket 😯 Hur fan tänker dom att man kan avboka något som inte är bokat?

Visst, jag är nog en "svårare" konsument än genomsnittet men detta är ju så urbota jävla dumt så jag baxnar.

Att "avbokningen" dessutom inte hjälpte ger mig dessutom grädde på moset. Jag sa att "du har 45 sekunder på dig att presentera ditt erbjudande fr.o.m. nu ....." men uppenbarligen var det för svårt att förstå då han efter 45 sekunder bara hade hunnit nämna hur viktigt det var att hela hushållet hade stabilt WiFi. Den gamla säljaren i mig blir beklämd över det usla försöket. Läs in ditt prospect och anpassa pitchen är för fan grundkurs 🤨

Som tur är finns det vettiga operatörer som t.ex. Bra Bredband som är helt fria från kampanjer, bindningstider och egen skräphårdvara. Tyvärr inte i detta nätet där Telenor har exklusivitet.
Visste inte om jag skulle skratta, bli arg eller göra tummen upp. Fick bli det förstnämnda.

Har själv fascinerats av det relativt nya tilltaget att skicka ut information om framtida dörrknackare. Som om det är för att bygga upp en nyfikenhet, längtan, begär?! Det gör ju bara att irritationen infinner sig redan innan den stackars säljaren knackat på…
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
D dan-lind skrev:
Visste inte om jag skulle skratta, bli arg eller göra tummen upp. Fick bli det förstnämnda.

Har själv fascinerats av det relativt nya tilltaget att skicka ut information om framtida dörrknackare. Som om det är för att bygga upp en nyfikenhet, längtan, begär?! Det gör ju bara att irritationen infinner sig redan innan den stackars säljaren knackat på…
Nej jag vet, det är så jävla dumt så man egentligen inte kan göra annat än att skratta. Sen just genomförandet också. Att hävda att dom tagit fram ett unikt erbjudande för boende i fastigheten när det är helt vanligt område i den sunkigaste av sunkiga miljonprogram och att ge möjligheten att avboka något som inte är bokat. Det är så jävla genomuselt formulerat och genomfört.

Om dom nu prompt vill förvarna om att dom kommer hade dom kunnat göra det på ett lite skönt sätt. "Hejsan kompis! Vi kommer att vara i ditt område närmsta veckan så bli inte rädd om det knackar på dörren :) Antingen ber du oss gå eller så kanske vi kan prata lite om våra tjänster och om vi kan hjälpa dig till ett snabbare, stabilare och kanske billigare wifi". Jag är inget fan av att kalla främlingar för kompis men det hade passat betydligt bättre i detta fallet.

Jag har sålt all möjlig jävla skit till konsument, både över telefon, på stan och genom dörrknackning. På telefon var jag som bäst medelgod säljare men IRL var jag fan riktigt vass. Skithuspapper, telefoni, medlemskap etc. Men rakt, ärligt och med glimten i ögat. Jag hade fan skämts ögonen ur mig om min uppdragsgivare skickat ett sånt där dumt jävla kort innan säljkontakten.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
galento
Ni får klä upp er inför finbesöket 😉😉
Jag måste be om ursäkt, men jag kan inte hjälpa till med den här begäran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 37 till
  • Laddar…
Är det något som görs med godkännande/acceptans av fastighetsägaren? För visst gäller det flerfamiljshus med hyresrätter?
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Är det något som görs med godkännande/acceptans av fastighetsägaren? För visst gäller det flerfamiljshus med hyresrätter?
Hur pass involverade fastighetsägaren är ska jag låta vara osagt men i.o.m. att Telenor i detta fallet är ensamma om fibern i det aktuella beståndet förutsätter jag att avtalet dom i mellan tillåter Telenor att utföra "marknadsföringsåtgärder". Och dom måste ha taggar etc. för att komma in.

Ska förtydliga mig lite. Jag har inget problem med dörrknackare i sig, eller telefonförsäljare heller. Tillhör liksom inte snöflingegänget som blir kränkta av varenda kontaktförsök. Det är hur man gör det som jag tycker är anmärkningsvärt uselt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Endå lite nyfiken blir man vad de har för "Wifi" lösning
 
45 sekunder var ändå snällt av dig. Hos mig får dom 1 sekund, öppnar dörren, säger nej tack, stänger dörren.
Om det inte är min sambo som öppnar, då sitter vi fast i något abonnemang eller bambutröjor som någon ungdom säljer.
Hon har dock blivit bättre på äldre dagar.
Nej tack, vill inte ha något alls som dörrförsäljare kommer med.
Undra hur många stackare som går på deras ’erbjudanden’.
 
  • Gilla
  • Haha
boll3 och 5 till
  • Laddar…
boihus123 boihus123 skrev:
Endå lite nyfiken blir man vad de har för "Wifi" lösning
Det blir inte jag. Dom vill garanterat kränga sin skitrouter från Icoterra med kraftigt begränsad firmware. Om det följer vad jag hört från andra så "bjuder" dom på den mot att man binder sig i x antal månader.

Så mycket är deras "unika erbjudande för boende i fastigheten" värt.

Dessutom så bara några dagar efter trådstarten där jag hissar Bra Bredband får jag ett mail från dom där dom informerar att dom överlåter alla privatkunder till Bredband2, en operatör i raden av skojare med kampanjer hit & kampanjer dit.

Man ska fan hålla käften och inte jinxa något 🙄
 
  • Haha
  • Gilla
Lullejulle och 6 till
  • Laddar…
Jag har testat de flesta operatörer sedan Covid och Bredband2 känns som de mest seriösa, Inte alls samma superrabatter uran de håller relativt lågt pris hela tiden. Kvalitén på uppkopplingen har varit den klart bästa (jag har innan dem hunnit med Telenor, Bahnhof, Telia och någon mer sedan 2020 när Bahnhof tappade mitt förtroende, de lyckades inte återskapa det nästa gång heller). Jag kan iofs ha haft tur med att BB2 har överkapacitet där jag bor, eller så är de bara bra.

Rörande trådens innehåll så upplever jag Telenor som de största skojarna av dem alla. Det är det enda företaget jag har haft som har vägrat mig nyteckningspris när jag ringer in för att säga upp abonnemanget. De försökte lura på mig svindyra mobilabonnemang för hela familjen istället. Varför skulle jag vilja ha ett abonnemang för 300kr/person i huset när vi idag ligger på 125kr/person med massor av quota kvar i Telias nät (som är överlägset Telenors mobilnät).
 
  • Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Routern är bra (morsan har en)
[länk]
Sen kör man en meshlösning för AP.
[länk]
Man kan dock inte köpa BB av dem utan att få routern. Jag packade dock aldrig upp min innan den skickades tillbaka. Jag försökte få dem att inte skicka den till mig, men det var omöjligt.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har testat de flesta operatörer sedan Covid och Bredband2 känns som de mest seriösa, Inte alls samma superrabatter uran de håller relativt lågt pris hela tiden. Kvalitén på uppkopplingen har varit den klart bästa (jag har innan dem hunnit med Telenor, Bahnhof, Telia och någon mer sedan 2020 när Bahnhof tappade mitt förtroende, de lyckades inte återskapa det nästa gång heller). Jag kan iofs ha haft tur med att BB2 har överkapacitet där jag bor, eller så är de bara bra.

Rörande trådens innehåll så upplever jag Telenor som de största skojarna av dem alla. Det är det enda företaget jag har haft som har vägrat mig nyteckningspris när jag ringer in för att säga upp abonnemanget. De försökte lura på mig svindyra mobilabonnemang för hela familjen istället. Varför skulle jag vilja ha ett abonnemang för 300kr/person i huset när vi idag ligger på 125kr/person med massor av quota kvar i Telias nät (som är överlägset Telenors mobilnät).
Hemma är det bara Telenor som finns i väggen så där kan jag inte göra så mycket men på landet (som jag hoppas ska bli hemma snart) är det Global Connect's nät och där kan jag ju välja på desto fler operatörer. I dagsläget har jag bara ett fritidshusabonnenang som kostar 59 kr/mån för låg hastighet med möjlighet att köpa full patte vid behov.

Jag har dock rätt risig erfarenhet av Bredband2's kundservice så nja ...... Dom operatörer jag haft i fibernät har alla levererat bra tjänster men kundservicen däremot 😱
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
P paralun skrev:
Routern är bra (morsan har en)
[länk]
Sen kör man en meshlösning för AP.
[länk]
Vad menar du är bra med en router med få inställningsmöjligheter och som operatören i princip kan styra lite hur dom vill?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Hemma är det bara Telenor som finns i väggen så där kan jag inte göra så mycket men på landet (som jag hoppas ska bli hemma snart) är det Global Connect's nät och där kan jag ju välja på desto fler operatörer. I dagsläget har jag bara ett fritidshusabonnenang som kostar 59 kr/mån för låg hastighet med möjlighet att köpa full patte vid behov.

Jag har dock rätt risig erfarenhet av Bredband2's kundservice så nja ...... Dom operatörer jag haft i fibernät har alla levererat bra tjänster men kundservicen däremot 😱
Det lilla jag har haft att göra med BB2 kundservice så här långt så har de fungerat bra, men jag har iofs inte haft några klagomål ännu...
 
  • Gilla
Banjer och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.