Hej
Skulle vilja ta bort telejacket från ett rum.

Men det finns fyra kablar på den, dom understa är inkommande till jacket och dom övre går vidare till en annan jack om jag har förstått det korrekt?
Och som man ser i bakgrunden på bilden så kommer det ut från väggen bara ett rör med kablarna...
Kan jag koppla ihop brun/brun gul/gul eller ska man sätta tex ubåtar eller dyl på alla ändor som får också plats inne i den lilla röret??
Jag använder första telejacket till adsl så vill inte göra nått som strular till allt.

//Tack
 
  • Hand håller ett öppet telejack med fyra synliga kablar markerade med gula och röda cirklar framför en vit vägg med tapetrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du kopplar gul-gul & brun-brun så kortsluter du telefonlinjen.

Koppla gul-brun & gul-brun
 
  • Gilla
LordTTK
  • Laddar…
Öppna första jacket och koppla loss vidarekopplingen därifrån. Då kan du göra vad du vill med resten av jacken och kablarna.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Det ser ut som att alla ledare går åt samma håll, ett alternativ är att hitta den punkten. Det kan vara bra för framtida nätverkskabel etc.
 
  • Gilla
LordTTK
  • Laddar…
Ok tack får öppna första jacket o kolla hur det ser ut där
 
  • Gilla
SiggeEklund
  • Laddar…
Svårt att veta vart trådarna tar vägen. Men helt klart bäst att hitta andra änden och koppla bort jacket i den änden. Ser inte riktigt om det är ett rör som mynnar ut. Om det bara är ett rör borde det finnas en fördelningsdosa där flera rör kommer in med div skarvar. För annars finns det ingen anledning till att koppla vidare på de 2 övre skruvarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.