Tidigare ägare har gjort denna fullösning. Hur kan jag snygga till detta? Förslag?

Bifogar bild
 
  • IMG_2378.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använder du både tv:n och telefonen?

Om du kan tänka dig att skippa den gamla telefonanslutningen och köra på nätverksanslutningar, så finns ju många alternativ.
 
Detta är det enda telefonjacket jag använder. Till ADSL. TV:n använder jag inte idag, men vill nog gärna använda det i framtiden.
 
Du kan ju byta det mot något som detta eller liknande
 
Bra förslag. Finns det något sådant som även har telefonjack? Behöver koppla in modemet från bredbandsbolaget...
 
Telefonjacket passar i den nedre högra anslutningen.
 
Aha - det förstod jag inte. Det låter ju super! Men min nuvarande kabel har inte en sådan anslutning. Kan jag byta ut den? Bifogar bild på hur den ser ut. Den delar upp sig i tre kablar som skall in i modemet.
 
  • IMG_2380.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde inte vara något problem. Hör av dig till din adsl-leverantör.
 
Skaffa en förhöjningsram eller montera en rot-dosa i anslutning till den befintliga dosan och sätt ett tv-jack och ett telejack i en kombinationsram. Din nuvarande ADSL-klump som du stoppar i jacket innehåller troligen ett filter som du behöver om du har analog telefon, annars kan du koppla direkt från clas ohlson-uttaget till ditt adsl-modem med en RJ45-RJ11-kabel. Du kan också byta ut filtret mot ett annat, vilket ADSL-filter som helst borde funka.

Vill du göra det helt snyggt så kan du skaffa ett centrumlock för Keystone-jack och sedan ett coax och ett RJ11 Keystone-jack.
 
Hade satt en förhöjningsram och sedan uttag för TV respektive Tele. Då blir installationen i princip oförändrad för dig.
 
J
Om du vill använda det snygga uttaget som nimhed länkade till borde du kunna dra en rj11 kabel, alltså en kabel som passar till teleproppar, ett rj11 passar precis i mitten på en rj45, och i andra änden sätter du en mellanpropp likt denna. http://www.kjell.com/se/image/Product_219345sv/full/1
Eftersom du ändå måste ha din klump gömd gör det ju inget om hanstiften sticker ut. Hittade ingen som är endast hona. Går iofs bygga själv eller modda mellanproppen.
 
Jocke Best skrev:
Om du vill använda det snygga uttaget som nimhed länkade till borde du kunna dra en rj11 kabel, alltså en kabel som passar till teleproppar, ett rj11 passar precis i mitten på en rj45, och i andra änden sätter du en mellanpropp likt denna. [länk]
Eftersom du ändå måste ha din klump gömd gör det ju inget om hanstiften sticker ut. Hittade ingen som är endast hona. Går iofs bygga själv eller modda mellanproppen.
Det passar mycket riktigt men det skadar RJ45-uttaget så det är bättre att använda en en RJ45-plugg i ett RJ45-uttag. Länk till rätt kabel.
 
J
Mycket riktigt kan man skada uttaget om man sätter in det snett. Förvisso gör det inget i ts fall eftersom bara rj11-funktionen kommer användas, och bara de yttre stiften kan skadas. Har man alltså en standardkabel liggande hemma, så är det ju pengaförstörelse att köpa en kabel ovan.
 
Tack för alla svar. Jag köpte Midiauttaget på Clas Ohlsson idag. Men när jag kom hem såg jag att uttaget för tv var en hona och inte en hane. Honan var dessutom gängad. Det är en ogängad hane jag har idag (som syns på bilden i min fråga). Så då kan jag väl inte använda detta uttag antar jag?.. Eller har jag fått någonting om bakfoten?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.