Jag bytte elleverantör från Eon till Fortum i höstas. Nu idag ringde en försäljare som sa att hon var från Eon och att de gärna skulle vilja ha tillbaka mig som kund. Enligt försäljaren skulle jag få ordentlig bra rabatt för att jag hade varit en trogen kund hos dem i många år tidigare. Priset skulle vara så lågt som 57 öre/Kw ett år framåt. Instinkten sa mig att detta verkar lurigt och det som verkar vara för bra för att vara sant är inte sant. Hur kan någon sälja för 57 öre/Kw när priserna på fasta avtal i södra landet ligger på över 2 kr/kw? Lurendrerjeri eller?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
wildeside
Finns gott om lurendrejare. Jag godkänner aldrig ett avtal som jag inte får skriftligt, hur bra det än låter.
 
  • Gilla
Berghjort
  • Laddar…
J Josth skrev:
Bra information: [länk]
Tack för den länken.
Det verkar vara just den typen av försäljare som ringde upp mig. Min instinkt sa att jag skulle tacka nej vilket jag också gjorde.
 
  • Gilla
wildeside och 1 till
  • Laddar…
hsd
Å andra sidan så ringde eon för ett par år sedan och jag nappade på 35 öre med 3årsavtal :D:rofl::rofl::D
 
  • Gilla
Berghjort och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Å andra sidan så ringde eon för ett par år sedan och jag nappade på 35 öre med 3årsavtal :D:rofl::rofl::D
Det var säkert innan elkrisen? För några år sedan hade jag själv ett 3 årsavtal med Eon för 45 öre/kw. Då var det "slösa med elen utan att bry sig".:D Den tiden kommer nog inte tillbaka.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
hsd
Berghjort Berghjort skrev:
Det var säkert innan elkrisen? För några år sedan hade jag själv ett 3 årsavtal med Eon för 45 öre/kw. Då var det "slösa med elen utan att bry sig".:D Den tiden kommer nog inte tillbaka.
Klart före elkrisen men jag har aldrig "slösat med elen utan att bry mig"
 
  • Gilla
Berghjort
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.