Hej!

Har just skickat in en elanmälan till vårt nya kommande Älvsbyhus. Undrar nu när man ska göra teleanmälan? Kan man göra det via nätet? Är det krångligare om man för närvarande inte ringer med Telia, bara har abonemanget hos dem (som ska flyttas)

Någon som vet svaren?

Hälsningar Gammelmormor
 
Ring 90200 så får Telia avgöra om de är intresserade att dra kabel, om du inte ringer med dem är det inte säkert. Om inte så får du ringa med dem du ringer med i dag o fråga om de är intresserade att dra kabel.

Efter stormen Gudrun har Telia inte varit pigga på att fortsätta dra kabel som kostar multum till kunder som är olönsamma. De installerar istället något som heter Fast GSM på vissa ställen. Fast detta får du prata med Telia om. Enligt lag behöver de bara leverera telefoni, inte kabel.
 
Telia vill ha 7000 kr för att koppla in ledningen till vårt hus vi flyttar in i nästa vecka.Vi bygger i ett nytt villa område och vi är några av de sista att flytta in.Allt är så gott som framdraget.Allt de behöver göra är att pula lite en kvart eller så.Sambon ringde i dag och de motiverade kostnaden med att de tar en risk när de bygger ut näten.Tydligen kom denna kostnad from mars i år.
Själv känner jag att jag INTE vill betala dom pengarna för en telefon jag ändå aldrig använder(får nog av telefonprat på dagarna på jobbet) men sambon bölar ihjäl sig om han inte får internet så det är väl bara att punga ut med de sista slantarna.Morr >:(Fri konkurrens någon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.