Kommer att flytta i december och har tyvärr inte fiber på den nya adressen.
Fick det allmänt kända problematiken att jag har bindningstid kvar på nuvarande tjänster och TELE2 vill inte säga upp trots att de inte kan leverera till den nya adressen.
Kommer att skaffa 5G abonnemang istället (tillfälligt) som TELE2 kan leverera till adressen men de vill att jag ska binda mig 24 månader för att kunna säga upp mitt nuvarande abonnemang med bara 5 månader kvar.
Det är helt absurd, jag funderar säga upp resterande telefonabonnemang bara för att de är så fyrkantiga.

Har någon annan lyckats komma ur abonnemang med bindningstid kvar vid flytt? Hur?

Kanske någon vill ta över abonnemanget?
Billigt om man kollat normalpriset.
Bredband 300/300 249kr/månad (519kr normalpris)
TV Flexibel 169kr/månad (399kr normalpris)
Har en överlåtelseblänket. TELE2 router och TV Hub med inspelning ingår vid behov.
 
kisumisu
Tele2 är ett skitbolag. Själv blev jag lovad täckning på ny adress. Täckning nada men de vägrar avsluta mitt abb. Den är tecknad då när jag var på gamla adressen.

Så var lite försiktig med att teckna 24mån 5G.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Det säger sig själv bundet avtal.
Bind inga avtal om ni inte vill "riskera" detta.
Det är typ hela meningen med att binda avtal att företaget ska få "säker inkomst", är inget som är meningen att "gynna dig som kund".
 
kisumisu
T TheGame skrev:
Det säger sig själv bundet avtal.
Bind inga avtal om ni inte vill "riskera" detta.
Det är typ hela meningen med att binda avtal att företaget ska få "säker inkomst", är inget som är meningen att "gynna dig som kund".
Det är sant, dock är det ibland bra ha bundet även som kund. Det bundna gäller oftast åt båda hållen!
Många bolag idag binder inte folk och sen gör förändringar stup i kvarten oftast prishöjningar. Som jag har redan tappat bort hur många gånger Telenor gjort sina "prisjusteringar". Men nu idag satsar man bara på "nya kunder prova på"....var själv en snäll kund som oftast fick fortsätta med prova på priset men inte med prova på hastigheten. Sen blev det tvärstopp och jag sade upp abbet. Har nu en konkurrent där jag fick bättre pris.

Nu har ju just Tele2 kanske inte gjort nåt fel mot ts. Bundet är ju bundet. Men som tips till ts som redan har deras mobilabbonemang testa 5G på nya adressen innan du byter för det är den gamla adressen de går efter oavsett vad som sagts i telefon.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Jag skulle betalat in hela resterande beloppet på 1200kr ca och fått det avslutat den vägen om möjligt. Se det som en "flyttkostnad"
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Det säger sig själv bundet avtal.
Bind inga avtal om ni inte vill "riskera" detta.
Det är typ hela meningen med att binda avtal att företaget ska få "säker inkomst", är inget som är meningen att "gynna dig som kund".
Nja, som kund kan du då få ett lägre pris med bundet avtal och företaget en intäkt under viss tid.
Så båda parter har någon form av vinning, om det sedan är bra eller dåligt avtal får man själv bedöma.
Vissa paketeringar görs även med produkter t.ex. mobil till lägre pris vilket jag brukar använda och 24-månaders bindning till ett fast pris.
Men fiber, även TV, är det lite annorlunda beroende av utbud, men även mobilt utifrån täckning.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Jag skulle betalat in hela resterande beloppet på 1200kr ca och fått det avslutat den vägen om möjligt. Se det som en "flyttkostnad"
Samma här och ts har förhoppningsvis haft ett lägre pris under avtalstiden med bundet avtal.
 
Tack för alla inspel. Jag lutar mer och mer åt det hållet, att bara betala för 5 månader (2100kr) och inte binda alls.
 
A AndersS skrev:
Nja, som kund kan du då få ett lägre pris med bundet avtal och företaget en intäkt under viss tid.
Så båda parter har någon form av vinning, om det sedan är bra eller dåligt avtal får man själv bedöma.
Vissa paketeringar görs även med produkter t.ex. mobil till lägre pris vilket jag brukar använda och 24-månaders bindning till ett fast pris.
Men fiber, även TV, är det lite annorlunda beroende av utbud, men även mobilt utifrån täckning.
Ja?. men det var inte det jag prata om.
kan man inte använda det under bindningstiden är det ju ens förlust
 
T TheGame skrev:
Ja?. men det var inte det jag prata om.
kan man inte använda det under bindningstiden är det ju ens förlust
Det är ett val/risk man tar när man tecknar det.
Och om du tecknar 24-månader med 100kr/månad i rabatt blir det t.ex. efter 24 månader 2400kr i rabatt.
Flyttar du tidigare, tja då blir det en sämre affär om du ändå måste betala hela avtalstiden, helt beroende av återstående avtalstid. Finns liknande med andra tjänster med avtalstid.
Är ju känt när du tecknar avtalet och står i avtalet, eller så förstår jag inte problemet du ser.
 
Vad står det i avtalet gällande avslut pga flytt?
 
M merbanan skrev:
Vad står det i avtalet gällande avslut pga flytt?
https://comhem-assets.azureedge.net...042305002_Abonnemangsvillkor_privat_Tele2.pdf

Det står tydligt..

A 2.3 Kund som flyttar till en ny bostad som är anslutentill Tele2, kan flytta över Tele2s Tjänster till den nyabostaden, under förutsättning att Tjänsten är tillgängligi den fastighet där Tjänsten ska brukas. Om Kundensbostad omfattas av ett så kallat öppet nät ellergruppavtal mellan fastighetsägaren och Tele2 kanKunden endast i undantagsfall flytta över Tele2s Tjänstertill en ny bostad. Kunden ska anmäla adressändring tillTele2 senast 1 månad i förväg. Tele2 har rätt att ta ut enflyttavgift enligt vid var tid gällande prislista.För Kund som flyttar till bostad som inte är ansluten tillTele2 gäller betalningsskyldighet för återståendebindnings-/avtalstid.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Misstänkte något sådant, har läst liknande även hos annan operatör.
 
Unikt namn
A Adrianos skrev:
Det är helt absurd, jag funderar säga upp resterande telefonabonnemang bara för att de är så fyrkantiga.
Det här är enda vägen att lösa ditt ärende.

Be att få avsluta dina abonnemang, då öppnas förhandlingsvägen genom att du blir kopplad till "hålla kvar kund"-avdelningen som har andra befogenheter.
 
  • Gilla
Adrianos och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är ett val/risk man tar när man tecknar det.
Och om du tecknar 24-månader med 100kr/månad i rabatt blir det t.ex. efter 24 månader 2400kr i rabatt.
Flyttar du tidigare, tja då blir det en sämre affär om du ändå måste betala hela avtalstiden, helt beroende av återstående avtalstid. Finns liknande med andra tjänster med avtalstid.
Är ju känt när du tecknar avtalet och står i avtalet, eller så förstår jag inte problemet du ser.
Jag ser inget problem jag tänkte bara att endel verkar tro att bundet avtal är nå annat än just bundet avtal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.