Renoveringsarbete i sommarstuga med borttaget innertak, blottlagda takstolar och nydragen elinstallation samt virke för spontning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i sommarstuga med avlägsnat innertak, synliga takstolar och ny eldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i sommarstuga med borttaget innertak, blottlagda takstolar och nydragen elinstallation samt virke för spontning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

rivit innertak i vår sommarstuga och dragit om elen. Ska jag dra ner all plast eller bara tejpa där elektrikern har skadat den?

en sak till, kommer sätta 20x95 mm hyvlad spont i taket, räcker det med takstolar på ca 1200 eller måste jag ha tätare för att undvika att taket svajar? tänker att sponten borde vara stadig nog eller?
 
Tejpa med åldersbeständig tejp röstar jag för
 
  • Gilla
Johan Enander
  • Laddar…
Sagt av en professor inom husbyggnadsteknik vid Lunds universitet tekniska högskolan: "Vad tejpen som skall användas vid tätning av plast gäller så är det ingen som vet om det klistret ens håller ihop skarven om 5 år.".

Med det sagt säger jag: skippa tejpen, köp en rulle ÅBP, gör 30-50 cm överlappningar eller gärna över två, tre läkt så är du med största sannolikhet hemma. Förutsatt att den plast som sitter nu är ÅBP.
 
  • Gilla
Johan Enander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.