Hej mina kära!

Det är nämligen så att jag har haft fest och hängt upp ballonger med stor sannolikhet inte en väggtejp vilket har nu gett tejpklister kvar på väggen och försökt tvätta med vatten men blev inget vidare. Tips på hur jag kan få det fint igen? :)
 
  • Vägg med synbara kvarvarande rester av tejpklister efter att ha hängt upp ballonger, med en dörrkarm på höger sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tejpklister på väggen efter att ha tagit bort ballonger, synliga mörka rester framför en ljus vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit vägg med kvarvarande tejprester efter att ballonger hängts upp, visar ett område med klistermärken eller smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klisterrester på en vit vägg efter att tejp använts för att hänga upp ballonger, synliga som fläckar trots försök att tvätta bort dem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för yta på väggen? Målad? Tapet?
Jag skulle prova med målartvätt först, om inte det funkar rödsprit. Prova först någonstans där det inte syns så att väggen tål medlet.
 
  • Gilla
Alex_Thrill
  • Laddar…
Så det är typ kökstapet som tål vatten? Varmt vatten med lite såpa i kan fungera. Annars något lösningsmedel, typ isoprop, alkohol eller ättika (men prova först i ett hörn någonstans och se om det lämnar märken). Du kan också prova med varmluft.
 
  • Gilla
Alex_Thrill
  • Laddar…
  • Gilla
Alex_Thrill
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
Vad är det för yta på väggen? Målad? Tapet?
Jag skulle prova med målartvätt först, om inte det funkar rödsprit. Prova först någonstans där det inte syns så att väggen tål medlet.
Vad vitt jag vet så är det målad. Ingen tapet. Slät vägg som har målats för ungefär 6mån sedan.
 
S sjoelund skrev:
Så det är typ kökstapet som tål vatten? Varmt vatten med lite såpa i kan fungera. Annars något lösningsmedel, typ isoprop, alkohol eller ättika (men prova först i ett hörn någonstans och se om det lämnar märken). Du kan också prova med varmluft.
Det är i vardagsrummet. Slät vägg som har blivit målad. Ingen tapet så vitt jag vet!
 
F fredrik.johansson skrev:
Vad är det för yta på väggen? Målad? Tapet?
Jag skulle prova med målartvätt först, om inte det funkar rödsprit. Prova först någonstans där det inte syns så att väggen tål medlet.
Provade precis med målartvätt och nu känner jag hur slät väggen är. Jag kan liksom inte känna klister längre men märken är fortfarande kvar. Ska man bara måla över men kanske inte blir så snyggt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.