Har en fråga av det dummare slaget ???
Har precis köpt en nedgången bostadsrätt och är intresserad av att få en tegelvägg i mitt vardagsrum, men vad jag vet så är det inte någon av väggarna som det finns tegel i.
Vet att det finns riktigt tegel fast tunnare som man kan sätta utanpå väggarna.
Var finner jag detta tegel och vad bör jag tänka på?
Fördelar och nackdelar?

 
Duri har en dekorsten i trä som kallas Woodstone. ;)

woodstonemilj.jpg
 
Mina föräldrar köpte en gummiliknande platt tegelsten på Bauhouse. Blev faktisk riktigt bra när det blev klart. Känns stenhård nu när den är på plats.
 
kolla in "pizzicato" på Swedenborgsgatan i stockholm... taskiga fogar iofs men juste tegel det är riktigt tegel ... inget bilhandlarrtegel( förlåt för uttrycket) men jag har så svårt för halv fabrikat skall det vara skall det vara annars skiter man i det... det är som riktig panel eller bilhandlar panel....Tegel är tegel..Tegel kan man klyva i byggmästar pettringar då är det iaf riktigt.....sen om man sågar eller hamrar är skit samma.. Ta bara en sådan sak som mexitegel plagiat i spån....där går gränsen för god smak........och nu menar jag allvar....mycket allvar....
 
Tack för många svar!
Det blir sannolikt material från Granulit.
Bör jag behandla väggen på något sätt innan jag börjar?
 
Emilio skrev:
Tack för många svar!
Det blir sannolikt material från Granulit.
Bör jag behandla väggen på något sätt innan jag börjar?
Yep, bör primas! (om du har gips/tapeter), har du målad betong kan jag aldrig tänka att du behöver prima, men hör efter där du köper grejjorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.