Har en vit tegelfasad från 60-talet, teglet ser smutsigt ut och fogarna är mörka (inte snyggt). Vad kan vi göra för att det ska se bra ut helst vitare? Ska vi måla, slamma eller färga fogarna på något sätt. Vad blir snyggast och håller längst till bästa pris.
 
K
Vad som är snyggt enligt er smak kan bara ni svara på.
Prova att tvätta av fasaden med en hettvätt för att få bort allt gammalt fet och smuts så ser ni vad nu har att jobba utifrån. Välj sen efter egen smak inte efter andras råd.
 
Visst det är sant att det är frågan om tycke och smak. Jag ändrar frågan lite då. Är det någon som har slammat/putsat erat tegelhus? Hur blev resultatet, håller det? Är det någon som har målat sitt tegelhus? Hur blev resultatet, håller det? Går det att foga om?
 
K
Vita tegelhus med mörka fogar ser väldigt 70-tal för mig som är uppväxt på 70-talet...dvs inte speciellt snyggt. 70-talet är ju visserligen modernt nu, framförallt bland dom som inte var med då, men förhoppningsvis blir inte allt inne igen.
Det händer titt som tätt att man går förbi vita tegelhus som har ljusa fogar och annan vit färg än den vanliga på teglet. Jag trodde att det var målat men det kanske är slammat, har aldrig tittat speciellt noga men det ser väldigt mycket bättre och fräschare ut.
 
En bekant målade sitt vita mexitegel-garage med vit silikatfärg, ser inte längre sjavigt ut. Vet inte om jag kan rekommendera det med det funkade för dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.