Hej. Jag har en teakbyrå som jag tror kommer från 50- eller 60-talet. Jag har googlat för att hitta en likadan på nätet, men inte lyckats. Många byråar liknar den jag har men benen är lite speciella och jag har inte sett några liknande.
Vet någon var den kommer från? Vad kan den vara värd?
Bifogar bilder.
Med vänlig hälsning
Per-Åke M
 
  • Gammal teakbyrå, detaljbild på unika ben med mässingstofsar, som kan vara från 50- eller 60-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vintage teakbyrå från 50-/60-talet med distinkta konformade ben och sex lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det ser lite omaka ut med de där benen. Hur ser det ut på undersidan?
Kan det vara ett underrede från något annat som man har flyttat över till byrån?

Med tanke på att det är en ljus kant runt lådfronterna så kan det vara en blandning av träslag. Jag har ärvda satsbord från sent 50-tal som är en blandning av ek och teak.

Om det inte är från någon känd firma, och det syns genom en stämpel någonstans, så får man inte så mycket. En värderingsman från en auktionsfirma gick igenom en släktings dödsbo och där var det några möbler från 50-talet i typisk stil och om jag minns rätt så var det 1000 kr för tevagnen och mindre för soff- och blombord.
 
Nej det är troligtvis inte ett underrede från något annat. Det är infällt i botten på byrån. Den enda märkningen på byrån är att det står siffran 30 i slarvig blyerts.
 
Jättefin byrå.
Teakmöbler har blivit lite populära på auktioner har jag noterat under ett par år.
Det finns ju väldigt många så några jättesummor går de väl inte för men det brukar bli budgivning, vilket inte alltid var fallet för en tio år sedan eller så.

Hur som helst, väldigt fin och lättplacerad byrå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.