Har ägt huset i snart 6 måbader, och allt pill avlöser varandra. Jag tänkte ta tag i många väggar som ser ut så här (se bild). Vad beror det på, och hur löser jag det på snyggast sätt? Tacksam för alla synpunkter och råd! Allt gott, förvirrad husägare.
 
  • Spricka som löper vertikalt på en inomhusvägg ovanför en trälistad golvsockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har nog spånskivor med glasfiberremsa i skarven svårt att få bra det bästa är att sätta på renoveringsgips. Annars får du skrapa loss remsan o spackla i en pappersremsa det kan fungera men är inte så lätt om man är ovan.
 
  • Gilla
Livslärlingen
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Du har nog spånskivor med glasfiberremsa i skarven svårt att få bra det bästa är att sätta på renoveringsgips. Annars får du skrapa loss remsan o spackla i en pappersremsa det kan fungera men är inte så lätt om man är ovan.
Tack! Ja min tanke var nog som du skriver, att bara sätta upp nya gipsskivor. Men det kan jag göra då direlt över den befintliga väggen, eller nåste jag regla upp något på nytt framför väggen? Eller sliter jag ned skivorna som finns där idag och byter ut dom?
 
Finns ingen anledning att regla om du inte skall tilläggsisolera spånskivan är bra att skruva i jag har gjort så här i min 70-talsvilla med spånskivor överallt. Jag har använt vanlig gips på innerväggarna är lättare att skruva i på ytterväggar kan det vara en fördel med renoveringsgips för man kan sätta dem bakom radiatorer utan att röra något använd korta skruv på ytterväggsr om du inte hittar reglarna så du inte punkterar ångspärren.Alla lister måste bort o du får sätta salningslister elen brukar man klara med längre skruv i dosorna.
 
  • Gilla
Livslärlingen
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Finns ingen anledning att regla om du inte skall tilläggsisolera spånskivan är bra att skruva i jag har gjort så här i min 70-talsvilla med spånskivor överallt. Jag har använt vanlig gips på innerväggarna är lättare att skruva i på ytterväggar kan det vara en fördel med renoveringsgips för man kan sätta dem bakom radiatorer utan att röra något använd korta skruv på ytterväggsr om du inte hittar reglarna så du inte punkterar ångspärren.Alla lister måste bort o du får sätta salningslister elen brukar man klara med längre skruv i dosorna.
Stort tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.