Hej!

Har precis installerat en Tapwell RIN887 i köket.
Successivt byter vi ut gamla ägarns alla IKEA prylar som nu börjar gå sänder en och en…

Hursom - denna har ett utdragbart munstycke som av ngn anledning är i två delar / slangar under diskbänken.
Först en kortare slang med en snabbkoppling och en längre slang upp till armen. Dessa ska kopplas ihop under diskbänken.
Vet ngn om dessa bara ska kopplas ihop som de kommer?
Har nu gjort så då det inte är ngn packning inritad på skissen. (Se bild nedan - tolkar röda ringen som snabbkopplingen)

Detta leder mig till följdfrågan - har ett gäng packningar över efter genomförd installation.
Syns i samma bild. Två fiberpackningar och två i gummi.
Har endast använt en som följde med - samma mått som den större på bilden men lite tunnare - som jag bytte mot den som satt mot diskmaskinskopplingen.
Ska ngn av de mindre sitta i snabbkopplingen? Tycker inte slangen trycks in tillräckligt då, men kanske inte tryckt tillräckligt hårt.
Ngt annat ställe finns det väl inte för packningar?

Teknisk manual för blandare med diagram, delar och ringmarkeringar; fyra färgade O-ringar överst till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bonusfråga - var jävligt pilligt att få ner slangarna i hålet! Snabbkopplingen skulle ju ner först då den är störst. Men då fick jag böja vattenslangarna rätt ordentligt för att få ner dem. Hur orolig bör man vara att jag böjt dem fööör mkt?

Tack för ev svar och trevlig helg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.